ایران ششمین تامین کننده نفت خام چین

میزان واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه (اردیبهشت ماه- خردادماه) با افزایش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 619 هزار بشکه در روز رسید تا ایران ششمین تامین کننده نفت این کشور شود.

به گزارش خبرنگار شانا، اداره گمرک چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که واردات نفت خام این کشور از روسیه در ماه مه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و 240 هزار بشکه در روز رسید؛ این رقم یک حد نصاب جدید برای واردات نفت خام چین از روسیه است و با توجه به توافقهای بدست آمده در حاشیه ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور، انتظار می رود مناسبات مسکو پکن در زمینه انرژی به روند فزاینده خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه مه (اردیبهشت ماه- خردادماه) با 33 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به میانگین 965 هزار بشکه درروز رسید، همچنین واردات نفت خام این کشور از عراق، آنگولا و عمان در ماه مه به ترتیب به 804، 733 و686 هزار بشکه در روز رسید.

چین در ماه مه بطور میانگین 619 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است تا ایران در جایگاه ششمین تامین نفت خام این کشور قرار گیرد، واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

ونزوئلا، برزیل و کویت دیگر تامین کنندگان نفت این کشور به شمار می آیند، میزان واردات نفت خام چین در ماه مه به هفت میلیون و 623 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 38.7 درصد افزایش نشان می دهد؛ میانگین واردات نفت خام این کشور در ماه مه پارسال پنج میلیون و 496 هزار بشکه در روز بوده است. 

چین بعنوان یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران با مصرف روزانه ١١ میلیون و ٩٦٨ هزار بشکه نفت در سال ٢٠١٥ میلادی، پس از آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ این سوخت در جهان بوده است.

کد خبر 264008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =