۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 264010
بازار نفت در 2017 به توازن می رسد

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد عرضه و تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی در سال آینده میلادی به توازن می رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، دیروز (جمعه 11 خرداد ماه) اعلام کرد عرضه و تقاضای نفت خام در سال 2017 میلادی به توازن می رسد، اما تا دو سال آینده بازار همچنان از عرضه کافی نفت برخوردار خواهد بود.

مونیز همچنین در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نشست انرژی کشورهای عضو گروه جی-20 و پس از دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد که دو طرف درباره این مسئله هم عقیده بوده اند که با وجود چند اختلال در تولید، عرضه نفت در بازار همچنان از تقاضای آن بیشتر است.

وی گفت: اگر غافلگیری بزرگی روی ندهد، همچنان با وضعیت فزونی عرضه نسبت به تقاضا رو به رو هستیم اما با رشد تدریجی تقاضای جهانی، این شکاف کوچکتر می شود.

وزیر انرژی آمریکا افزود: فالح اعلام کرده که توازن عرضه و تقاضای نفت در سال جاری میلادی محقق خواهد شد؛ این سخن معقول است اما این امکان هم هست که این توازن در سال آینده میلادی به دست آید.

مونیز همچنین اعلام کرد با رسیدن قیمت نفت به بازه 50 تا 60 دلار، دکلهای حفاری بیشتری در آمریکا به کار گرفته و چاههایی بیشتری تکمیل می شوند.

به گفته مونیز، الفالح در زمینه سیاستهای نفتی اعلام کرده که عربستان در پی این است که در بلند مدت، قیمت گذاری نفت از بازار پیروی کند نه از سهمیه بندی.

وی همچنین اعلام کرد که در نشست اخیر جی-20، آمریکا پیشنهاد کرد که یارانه های انرژی، در میانه دهه آینده میلادی و یا در سال 2030 میلادی برچیده شوند، اما کشورهای این گروه درباره این پیشنهاد به توافق نرسیدند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین با اشاره به رشد صادرات ال ان جی استرالیا و آمریکا، اعلام کرد که وابستگی قیمتگذاری ال ان جی به قیمت نفت جایگاه خود را از دست می دهد و این به این معناست که بازار این سوخت، رقابتیتر خواهد شد.

کد خبر 264010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =