۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 264014
افزایش واردات نفت آسیا از غرب آفریقا

خرید نفت کشورهای آسیایی از غرب آفریقا در ماه ژوییه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بر اساس بررسی آمار شرکت های کشتیرانی و بازرگانان، صادرات نفت کشورهای غرب آفریقا به مقصد کشورهای آسیایی در ماه ژوییه افزایش می یابد که به طور عمده ناشی از افزایش تقاضای چین و هند برای نفت آنگولاست.

به گفته منابع کشتیرانی، قرار بوده که در ماه ژوییه حدود یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت از غرب آفریقا راهی شرق آسیا شود و ممکن است از این پس این رقم افزایش یابد، زیرا برخی از خریداران به علت کاهش هزینه های حمل و باربری، در انتظار رزرو کشتی های نفتکش هستند.

بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، حجم نفت روزانه ای که قرار است در ماه ژوییه از غرب آفریقا به آسیا صادر شود، بالاتر از یک میلیون و 647 هزار بشکه ثبت شده در ماه ژوئن است که به علت کاهش خرید نفت نیجریه در نتیجه بروز حالت فوق العاده و بی ثباتی در این کشور، کاهش یافته بود.

شرکت ایندین اویل هند به علت وضع بحرانی در تولید نفت خام کواایبوئه نیجریه که مورد علاقه این کشور است در هنگام خرید برای ماه ژوییه، چند نمونه نفت خام آنگولا از جمله کابیندا و گیراسول را سفارش داده است.

چین نیر به سوی خرید انواع نفت آنگولا تمایل پیدا کرده است گرچه شرکت پالایشی یونیپک مورد حمایت دولت و دیگر شرکت های پالایشگر کوچک، معمولا انواع نفت خام های سنگین تر نسبت به هند را فرآوری می کنند.

به گفته منابع آگاه، احتمال سفارش بیشتر نفت خام وجود دارد، زیرا تقاضای زیاد چین موجب شد که برنامه های صادرات آنگولا برای شرکت های کوچک پالایشگر در ماه گذشته (ژوئن) به میزان قابل توجهی سریع تر صورت بگیرد.

خرید نفت اندونزی نیز افزایش یافته به گونه ای که شرکت نفت پرتامینا چهار محموله از جمله محموله های ثبت شده توسط توتال، شل و سوکار سفارش داده است.
شرکت پی تی تی تایلند نیز محموله ای برای بارگیری در ماه ژوییه سفارش داده، اما هنوز نوع آن مشخص نشده است.

نیجریه و آنگولا تولید کنندگان عمده نفت خام در قاره آفریقا و عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند و چین و هند از بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت خام در آسیا به شمار می روند.

کد خبر 264014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =