تزریق گاز به مخازن نفتی جنوب کشور افزایش یافت

حجم تزریق گاز به مخازن نفتی جنوب کشور با توجه به سیاستهای وزرات نفت مبنی بر افزایش تولید نفت، افزایش یافت.

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که تا پایان امسال در مجموع 12 میلیارد مترمکعب گاز به مخازن نفتی تزریق می شود، اظهار کرد: در 86 روز امسال 3.2 میلیارد مترمکعب گاز به میدانهای نفتی آغاجاری تزریق شده است.
 
عبدالرضا ابراهیمیان با بیان این که بطور میانگین روزانه 36.7 میلیون مترمکعب گاز به این مخازن تزریق شده است، افزود: تعهد شرکت ملی گاز ایران تزریق روزانه 31.6 میلیون مترمکعب بود که باتوجه به افزایش تولید از میدان پارس جنوبی امکان افزایش تزریق فراهم شد.
 
وی تاکید کرد: با توجه به سیاست گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صیانت از چاهها و میدانهای نفتی و لزوم تزریق گاز بیشتر به این میدانها برای استحصال بیشتر نفت، افزایش تزریق گاز به میدانهای نفتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه به تزریق گاز شیرین به مخازن نفتی اشاره کرد و گفت: در 86 روز امسال بطور میانگین روزانه 16 میلیون مترمکعب گاز به مخازن کرنج و کوپال تزریق شده که در مجموع شاهد افزایش 40 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.
 
به گفته ابراهیمان، در بازه زمانی یادشده روزانه 11 میلیون مترمکعب گاز نیز به مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه تزریق شده است.
 
وظیفه اصلی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، هماهنگی عملیات تولیدی، انتقال و توزیع گاز در سطح کشور است.
کد خبر 264133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =