دستگاه کنترل دور واحد تصفیه گاز پالایشگاه هاشمی نژاد بومی سازی شد

دستگاه کنترل دور پمپهای گردش آمین در واحدهای تصفیه گاز شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی بومی سازی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پمپها در فرآیند تصفیه گاز، حساسیت بالای کنترل این ماشین آلات دوار، کمبود قطعات یدکی سیستم کنترل قبلی در زمان تحریمها و هزینه بالا و زمان بر بودن تامین این تجهیزات، در سال 91 پروژه ای با عنوان «بومی سازی سیستمهای کنترل دور پمپهای گردش آمین» تعریف شد.
 
سید مجید منبتی افزود: در ادامه این فرآیند، با مشارکت یکی از شرکتهای داخلی، نخستین نمونه آن ساخته و در سال 92 در واحد تصفیه گاز شماره چهار این مجتمع نصب شد.
 
وی ادامه داد: پس از دو سال آنالیز شرایط کنترلی و تحلیل داده های ثبت شده، مشکلات و نواقص موجود با همکاری و مشارکت یک شرکت داخلی برطرف و نمونه اولیه تکمیل شد.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: از سال 92 تاکنون و پس از 17 هزار و 520 ساعت کارکرد موفق، خوشبختانه هیچ خطای کنترلی نداشته ایم و هم اکنون دستگاه کنترل دور بومی و بر روی توربینهای گردش آمین دوم و سوم واحد تصفیه گاز شماره چهار نصب شده است.
 
وی، هزینه خرید خارجی این دستگاه را 850 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این دستگاه از سوی یک شرکت ایرانی با 150 میلیون ریال هزینه ساخته شده است.
 
منبتی تاکید کرد: اجرای این پروژه حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال صرفه جویی بهمراه داشته است که در صورت نصب در دیگر پالایشگاهها و صنایع این مقدار افزایش چشمگیری می یابد.
 
وی یادآور شد: واحد ابزار دقیق این شرکت با محور قراردادن اصل خودکفایی و با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی، زمینه رشد و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان را فرآهم کرده و گامهای عملی را در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته است.
کد خبر 264229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =