بیمه ایران خسارت 60 میلیون یورویی پتروشیمی بوعلی سینا را پرداخت می کند

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران، میزان خسارت تخمینی ناشی از حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا را 60 میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش شانا محمد رضایی با بیان این مطلب گفت: کارشناسان این مجموعه، خسارت وارده به مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا را حدود 60 میلیون یورو تخمین زده اند که دراسرع وقت و پس از تکمیل گزارش‌ها پرداخت می شود.

وی با اشاره به این‌که کارشناسان بیمه ایران به دستور مدیرعامل بیمه ایران از ساعات اولیه بروز حادثه آتش سوزی درمحل حاضر شدند تا بتوانند هرچه سریعتر میزان خسارت وارده را برآورد کنند، افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از شرکتهای بیمه به راهبری بیمه ایران است، بزودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه گذار کارسازی خواهد شد.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای این کنسرسیوم شامل 11 شرکت (بیمه ایران، البرز، دانا ،آسیا، میهن، کارآفرین، سامان، دی، ، پارسیان، ملت،  و ایران معین) است که تا سال 2010 تحت پوشش بیمه‌ای شرکت "اسکور" فرانسه بوده و قبول اتکایی این واحد به راهبری بیمه ایران به توانمندی این مجموعه بازمی‌گردد.

وی، درباره سهم بیمه ایران دراین کنسرسیوم اظهار کرد: مسئولیت بیمه ایران دراین کنسرسیوم جبران حدود 60 درصد خسارت وارده است که آمادگی پرداخت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زیان دیدگان وجود دارد.

رضایی، دلیل بروز این حادثه را نقص فنی یکی از پمپ‌های سه گانه برج تقطیر اعلام کرد که سبب ایجاد بخار مواد اشتعال‌زا به صورت ابر شده که به کوره مجاور سرایت و سبب آتش سوزی شده است.

وی، با اشاره به پرداخت بیش از چهار میلیون یورو به شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک پیمانکار شرکت صنایع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز درسال گذشته ازسوی این مجموعه، خسارت وارد شده به پتروشیمی ماهشهر درسال جاری را بزرگترین خسارت در نوع خود عنوان و تصریح کرد: این میزان خسارت در صنعت پتروشیمی کشور بی‌سابقه بوده و بزرگترین خسارت دراین باره به شمار می‌رود.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران، با ابراز خرسندی از مهار آتش دراین واحد پتروشیمی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته اما عده‌ای در عملیات اطفای حریق دچار آسیب‌دیدگی شده اند که امیدواریم به زودی آنان نیز سلامت کامل خود را به دست آورند.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا که از روز چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) در برج پارازایلین این مجموعه آغاز شده بود، بامداد امروز ( شنبه، ١٩ تیرماه) به طور کامل مهار شد.

کد خبر 264527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =