حجم مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش یافت

معاون اداره کل اچ اس ایی وزارت نفت در امور محیط زیست اعلام کرد: حجم مشعل سوزی در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از 17.1 میلیون مترمکعب در هفته به 6.97 میلیون مترمکعب رسیده است.

محمدتقی جعفرزاده با بیان این که در سه ماه نخست امسال حجم مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی با اجرای تمهیدات و اقدامات لازم بطور چشمگیری کاهش یافته است به خبرنگار شانا گفت: این طرح با هدف کاهش انتشار آلایندگی و آلودگی هوا و جلوگیری از هدر رفت گاز در منطقه عسلویه به واسطه سوزاندن گاز در مشعل اجرا شد.

وی تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح در مجموع 10 فاز پالایشگاهی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی میزان فلرینگ برابر با 17.1 میلیون مترمکعب در هفته بود که با انجام اقدامات اصلاحی هم اکنون به 6.97 میلیون مترمکعب در هفته رسیده است.

معاون اداره کل اچ اس ایی وزارت نفت در امور محیط زیست افزود: امسال در نظر داریم با تداوم برنامه ها و تدابیر پیش بینی شده، حجم گاز فلرینگ در مجتمع گاز پارس جنوبی را بیش از پیش کاهش دهیم و به 2.63 میلیون مترمکعب در هفته برسانیم.

معاون اداره کل اچ اس ایی وزارت نفت در امور محیط زیست، بررسی و امکان سنجی در طراحی فلرینگ پیوسته در شبکه را از تدابیر و مهمترین اقدامات در جهت کاهش فلرینگ در مجتمع گازی پارس جنوبی برشمرد.

جعفرزاده در ادامه واحدهای 10 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی را که در این طرح هدفگذاری شده اند را مرکاپتان زدایی پالایشگاه اول، واحد شیرین سازی پالایشگاه سوم و پنجم، واحد تصفیه اتان پالایشگاه سوم و پنجم، واحد آبزدایی پالایشگاه دوم و واحد شیرین سازی گاز پالایشگاه سوم و پنجم عنوان کرد.

شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی  از جمله شرکتهاى تابعه شرکت ملى گاز ایران است که در سال 77 تاسیس و عهده دار مسئول بهره بردارى از تاسیسات خشکى فازهاى چند گانه میدان گازى پارس جنوبى شد. 

کد خبر 264546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =