بیمارستان مرکزی نفت به جمع مراکز تخصصی سی تی آنژیوگرافی پیوست

رئیس بخش تصویربرداری بیمارستان فوق تخصصی مرکزی نفت تهران اعلام کرد: این بیمارستان سومین بیمارستان تخصصی مجهز به دستگاه سی تی آنژیوگرافی 128 اسلایس در تهران است.

به گزارش شانا، رایحه راسخی با اشاره به این که بیماری‌های قلبی عروقی از مهم و شایع‌ ترین بیماری‌ها در سراسر جهان محسوب می شوند، گفت: آنژیوگرافی و سی تی آنژیوگرافی روش‌های دقیقی برای بررسی رگ‌‌های اصلی خون رسان قلب هستند و از اقدامات پزشکی لازم در صورت انسداد سرخرگهای خون رسان به عضله قلب برای جلوگیری از پیامدهای ناخوشایند ناشی از بیماریهای قلبی است.

وی تصریح کرد: افزون بر مرکز قلب تهران و بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان مرکزی نفت تهران سومین بیمارستانی است که با به روزآمدترین فناوریها، خدمات سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر و عروق محیطی را به مراجعه کنندگان و بیماران ارائه می دهد.

راسخی با بیان این که در این بیمارستان با استفاده از دستگاه سی تی 128 اسلایس خدمات آنژیوگرافی ارائه می شود، اظهارکرد: این دستگاه از سرعت پردازش قابل توجهی برخوردار است و امکان تصویربرداری با رزولوشن بالا را دارد.

رئیس بخش تصویربرداری بیمارستان مرکزی نفت افزود: بنا به درخواست مراجعه کنندگان و بیماران هفته ای دو روز اسکن عروق کرونر و روزانه اسکن عروق محیطی انجام می شود.

وی اعلام کرد: سی تی آنژیوگرافی هزینه و عوارض کمتری نسبت به آنژیوگرافی دارد و قابل دسترس است.

با استفاده از دستگاه سی تی آنژیو می توان به اسکن و بررسی عروق محیطی از جمله عروق مغزی، عروق گردن، عروق شکم، ریه و اندامها پرداخت.

کد خبر 264638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =