۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 264665
ساخت مخازن کلد در پارس جنوبی بومی سازی شد

مخازن کلد (مخازن مخصوص حمل مواد با فشار بالا) در پارس جنوبی بومی سازی شد و به این ترتیب، انحصار ساخت این مخازن که در اختیار یک شرکت ایتالیایی بود، شکست.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند (IPS) با اشاره به بومی سازی ساخت مخازن کلد در پارس جنوبی از سوی این شرکت، گفت: انحصار ساخت این مخازن که در اختیار یک شرکت ایتالیایی بود، اکنون شکسته شده است.

روح الله رضایی آدریانی با اشاره به فلسفه ایجاد شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند در یارد خرمشهر تاسیسات دریایی، اظهار کرد: با توجه به این که سکوهای پارس جنوبی در این یارد ساخته می شود، تصمیم گرفته شد تا مخازن کلد و SPM نیز در این شرکت ساخته شود. 

وی با اشاره به این که از سال 1389 تاکنون 27 مخزن کلد برای فازهای 12، 15، 16، 20 و 21 ساخته شده است، گفت: در حال حاضر سه مخزن فازهای 20 و 21 نیز در حال ساخت هستند و به زودی به سکوها منتقل می شوند. 

رضایی با بیان این که شرکت IPS برای نخستین بار موفق به ساخت مخازن کلد در ایران شده است، افزود: ساخت هر مخزن در ایتالیا و انتقال آن به ایران بر مبنای هر کیلوگرم حدود 35 تا 40 یورو هزینه در بر دارد، در حالی که در ایران همان مخزن با هزینه 15 یورویی به ازای هر کیلوگرم ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت IPS با بیان این که فعالیت این شرکت تنها به ساخت مخازن کلد و متعلقات جانبی سکوها در پارس جنوبی محدود نمی شود، اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی شرکت تاکنون بالغ بر 80 مخزن برای شرکتهای مختلف ساخته و تحویل کارفرما شده است. 

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 75 درصدی ساخت SPM فاز 12 با ظرفیت 500 هزار متر مکعب بر ساعت در این شرکت اظهار کرد: تا پنج ماه آینده این SPM راه اندازی می شود که برای نخستین بار طراحی، ساخت و نصب این گوی شناور در کشور داخلی سازی شده است. 

رضایی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته در خرمشهر با راه اندازی این شرکت، گفت: با توجه به این که هم اکنون با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنیم، شاهد اشتغالزایی برای 100 نفر هستیم.  

مدیرعامل شرکت IPS ادامه داد: هم اکنون با تجهیز کارگاه در پالایشگاه تبریز در حال ساخت سه مخزن 20 هزار متر مکعبی در این پالایشگاه هستیم.

وی با اشاره به مذاکره برای ساخت مخازن مورد نیاز پالایشگاه آبادان افزود: چندی پیش نیز صنعتگران بصره با هماهنگی اتاق بازرگانی خرمشهر به بازدید از کارخانه IPS برای ارزیابی تجهیزات این شرکت پرداختند که امیدواریم مذاکرات برای اجرای پروژه در بصره به امضای قرارداد منتهی شود. 

علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس نیز اخیرا گفته بود: اجرای پروژه ها در پارس جنوبی سبب توانمندی پیمانکاران داخلی شده است. 

به گزارش شانا، از جمله فعالیتهای شرکت پولاد فرایند بین الملل اروند می توان به ساخت سه پایه پلها، مشعلها و متعلقات جانبی فاز 19، مخازن تحت فشار، سه پایه ها، پلها، مشعل و متعلقات جانبی فازهای 20و 21 و SPM فاز 12 پارس جنوبی اشاره کرد. 

کد خبر 264665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =