افزایش 2 برابری صادرات نفت ایران از نتایج برجام است

سخنگوی دولت گفت: تحریم های اقتصای بر این مبنا بود که صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز برسد اما در خردادماه فروش نفت این کشور به بیش از 2 میلیون بشکه و پس از برجام 2 برابر شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز سه شنبه (22 تیرماه) در نشست خبری خود با خبرنگاراران به موضوع سالروز برجام اشاره کرد و گفت: برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) موفقیتی نسبی برای ایران تلقی می شود زیرا هم اکنون تندروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن مخالفت می کنند.

وی افزود: برجام برنامه ای است که نباید بیش از حد به وجه مثبت آن توجه کرد و نباید بیش از حد موارد منفی آن را در نظر گرفت ما تا آنجا که توانسته ایم از حقوق هسته ای خود دفاع کرده ایم.

نوبخت با بیان این که تحریم اقتصادی علیه ایران نوعی تحریم نفتی بوده است، تصریح کرد: هدف آن بود که ایران تنها بتواند یک میلیون بشکه در روز صادرات نفت انجام دهد اما با اجرای برجام و لغو تحریمها توانستیم در خرداد ماه امسال صادرات نفت خود را به 2 میلیون و 568 هزار بشکه افزایش دهیم که این از نتایج برجام است و نمی تواناین مهم را نادیده گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: قصد داشتن با تحریم قتصادی ایران را منزوی کنند اما دیدیم که با صف کشی کشورها برای امضای قرارداد با ایران این گونه تحریم ها امروز منزوی شده است.

طرح نوسازی ناوگان برون شهری در حال بررسی است

وی در ادامه به موضوع نوسازی تاکسیهای فرسوده اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته و در این راستا تاکنون 57 هزار و 612 خودرو ثبت نام شده‌اند، همچنین به ایران خودرو نیز 12 هزار و 122 پرونده نوسازی خودرو ارسال شده است، طرح نوسازی خودروهای برونشهری، اتوبوسها و کامیونها نیز در دست بررسی است.

نوبخت درباره فعالسازی واحدهای تولیدی در کشور نیز افزود: 7 هزار و 500 واحد تولیدی نیمه فعال در سراسر کشور هدفگذاری شده که تعداد واحدهایی که برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند 29 هزار و 599 واحد است که از این تعداد 6 هزار و 940 واحد به بانکهای عامل معرفی شده‌اند، همچنین 456 واحد تاکنون در شعب بانکها، در حال طی کردن آخرین مراحل دریافت تسهیلات هستند.

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای طرحهای عمرانی در کشور، تصریح کرد: تاکنون 6 هزار و 216 میلیارد تومان برای این طرحها اختصاص یافته که عمده این تخصیصها در تیرماه انجام شده است، از این مبلغ، 4 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت شده و 1716 میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی و آبرسانی روستایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه، آخرین گزارش عدالت در دریافت حقوق کارکنان دولت را اعلام کرد و گفت: 4200 میلیارد تومان امسال برای ترمیم حقوق کارکنان دولت اختصاص داده‌ایم، اما برخی فیشهای حقوقی که امروز واژه نجومی را نیز با خود به همراه دارد زحمات ما را برای ترمیم حقوق کارمندان و برقراری عدالت از بین برد و نارضایتی ایجاد کرد.

نوبخت در این مورد افزود: در قوه مجریه و قوه قضاییه ماجرا را پیگیری می‌کنیم، بدون شک دولت این پدیده را ریشه کن خواهد کرد، دولت ضمن ابراز تاسف، فعالانه وارد عمل شده که در این مورد استعفای برخی مدیران را پذیرفت و برخی دیگر را نیز عزل کرد، دولت اجازه نخواهد داد در هیچ شرائطی نبود تعادل در پرداخت حقوق ادامه یابد.

سخنگوی دولت در خصوص پیش بینیهای تیم اطلاع رسانی دولت برای برنامه های آینده، تصریح کرد: اطلاع رسانی بموقع، باعث حل مشکلات می‌شود، نظرسنجیها نشان می‌دهد مردم مسائل روز را با دقت پیگیری می‌کنند و می‌دانند برخی اقدامها با چه انگیزه های صورت می‌گیرد، دولت برای مقابله با هر فسادی آماده است و از برخورد قانونی با این موارد کوتاهی نمی‌کند، همچنین دولت خط قرمزی برای خود تعیین نمی‌کند و با هر شخصی که دچار خطا شده برخورد خواهد کرد.

وی با دفاع از تیم رسانه‌ای دولت گفت: شورای اطلاع رسانی دولت با ریاست محمد نهاوندیان بسیار فعال است، ولی برخی از اشخاص، بدون رعایت انصاف، برخی مسائل را مطرح می‌کنند، اما تا جایی که اطلاع دارم این شورا به دقت مسائل را زیر نظر دارد.

کد خبر 264766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =