بخش انرژی کشور نیازمند سرمایه گذاری و توسعه است

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در جمع اعضاء کمیسیون انرژی، بخش انرژی کشور را تشنه سرمایه‌گذاری و توسعه دانست و افزود: باید سرمایه‌گذاریهای مناسبی در این بخش‌ صورت گیرد.

به گزارش شانا، کاظم جلالی، عصر امروز (سه‌شنبه 22 تیرماه) در نشست تبیین جایگاه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در ارائه نظرات کارشناسی درخصوص نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی و طرحها و لوایح و همچنین تحلیل وضع انرژی کشور، گفت: قوه مقننه همواره بر بخش تقنینی آن تاکید شده است در حالی که باید در بخش نظارت نیز به طور جدی‌تر عمل کرد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با بیان این که بخش انرژی کشور نیازمند توجه بیشتر است زیرا در بخشهای مختلف ظرفیتهای زیادی وجود دارد، گفت: وجود منابع فراوان نفت و گاز و سایر منابع زیرزمینی و سطحی، ایران را به یک کشور غنی از نظر انرژی تبدیل کرده است که لازمه کسب ارزش از این مقوله نیازمند تدوین راهکارهای صحیح است.

وی تاکید کرد: با وجود منابع  غنی انرژی در  ایران، فاقد سندی کلی و جامع در این بخش هستیم که باید با کمک بخشهای مختلف مرتبط با این حوزه برنامه‌ای مدون تهیه و تدوین شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس بخش انرژی کشور را تشنه سرمایه‌گذاری و توسعه دانست و افزود: انرژی کشور در کنار نتایج توسعه‌ای آن، مزایایی همچون اشتغال نیز به همراه دارد که باید برای حصول به آنها سرمایه‌گذاریهای مناسبی در این بخشها صورت گیرد.

وی گفت: خام فروشی نفت هیچ ثمری جز واردات کالاهای مصرفی خارجی برای ایران به همراه نداشته است درحالی که با رفع این چالش و تاکید بر انرژیهای دیگر می‌توان یک قدم در اقتصادمقاومتی به پیش برداشت.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: در بخش انرژی به ویژه در حوزه قوانین مرتبط با حوزه نفت و پالایش باید بخشهای زیست‌محیطی کشور را مدنظر قرار دهیم.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون انرژی و کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس نیز پیشنهادات و نظرات در خصوص قوانین و مقررات حوزه انرژی ارائه کردند و راهکارهای تقویت تسریع در ارتباط موثر مرکز پژوهشهای مجلس و کمیسیون انرژی را مورد ارزیابی قرار دادند.
کد خبر 264811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =