مذاکره برای تامین نفت خام پالایشگاه روسی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران آمادگی دارد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه شرکت زاروبژنفت روسیه را که در بوسنی و هرزگوین واقع است، تامین کند.

علی کاردر در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به امضای تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی که 22 تیرماه بین وی و کودریاشف، مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه امضا شد، عنوان کرد: در این تفاهمنامه که با هدف مطالعه 2 میدان نفتی ایران از سوی شرکت روسی منعقد شده است، دو طرف بر تعامل در حوزه های مختلف از جمله سواپ و خرید و فروش نفت خام و فراورده های نفتی نیز تاکید کردند.

وی با بیان این که شرکت زاروبژنفت روسیه، صاحب پالایشگاهی در کشور بوسنی و هرزگوین است، ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران می تواند نفت مورد نیاز این پالایشگاه را تامین کند و در این رابطه مذاکراتی داشته ایم.

کاردر در خصوص عقد قرارداد محرمانگی بین دو شرکت توضیح داد: شرکت مقابل با امضای این قرارداد محرمانگی متعهد می شود که از اطلاعات میدان موضوع تفاهمنامه تنها برای فعالیتهای مطالعاتی خود استفاده کرده و این اطلاعات را در اختیار شرکتهای دیگر قرار ندهد.

وی تصریح کرد: شرکت خارجی مطالعات را با هزینه خود انجام می دهد، پس از مطالعه نیز یافته های خود را در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد داد و شرکت نفت می تواند از نتایج این مطالعات استفاده کند؛ ضمن این که قرارداد محرمانگی هیچ تعهدی برای شرکت ملی نفت ایران ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 264850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =