وزارت نیرو و صندوق ضمانت صادرات انگلیس یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

یادداشت تفاهم تامین مالی طرحهای وزارت نیرو در حوزه آب و انرژی، دیشب (سه‌شنبه، 22 تیرماه) در مراسمی توسط نمایندگان این وزارتخانه و موسسه صندوق ضمانت صادرات انگلیس با حضور وزیر نیرو، کاردار جمهوری اسلامی ایران و شماری از مقامهای دولت انگلیس در لندن به امضا رسید.

به گزارش شانا، این یادداشت تفاهم از سوی بهرام طاهری، مشاور ارشد وزیر نیرو و مدیرکل دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی وزارت نیرو و کوردون جی ولش، معاون بخش تجارت موسسه صندوق ضمانت صادرات انگلیس در محل سفارت ایران در لندن به امضا رسید.

وزیر نیرو به دنبال امضای این یادداشت تفاهم همکاری، ضمن اشاره به جایگاه صندوق ضمانت صادرات انگلیس گفت: هرگونه طرحی که نیازمند تامین مالی و یا سرمایه گذاری باشد، نیازمند بیمه شدن توسط این موسسه است.

حمید چیت چیان افزود: با به نتیجه رسیدن مذاکرات ما با این موسسه، یادداشت تفاهمی بین وزارت نیرو و این موسسه امضا شد و امیدوارم این اقدام مسیر تأمین مالی طرحها توسط موسسات انگلیسی را تسهیل کند، قطعا بدون برجام چنین تفاهمی هرگز میسر نمی‌شد.

وی همچنین قبل از امضای این یادداشت تفاهم در سخنانی گفت: بعد از پذیرفتن برجام، فضای جدیدی برای همکاری بین ایران و سایر کشورها ایجاد شده است.

وزیر نیرو افزود: ایران کشوری با ظرفیتهای فراوان است و فرصت بسیار خوبی است که شرکتهای مختلف در زمینه های گوناگون بتوانند در آن فعالیت کنند.

چیت چیان تصریح کرد: زمانی که نام ایران به میان می‌آید عمدتا توجه ها به موضوع گاز و نفت جلب می‌شود، در حالی که ظرفیتها و زمینه های کار در ایران بسیار فراتر از نفت و گاز است.

وزیر نیرو عنوان کرد: ایران هم اکنون رتبه هیجدهم را در اقتصاد جهان دارد و کشوری است که از زیرساختهای بسیار مستحکمی برخوردار است.

وی با بیان این که نفت و گاز حداکثر یکم چهارم اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد، گفت: اقتصاد ایران از تنوع بسیار قابل توجهی برخوردار است و در صنایع گوناگون و بویژه در زیرساختها، سابقه طولانی و موفقی داشته است.

چیت چیان افزود: مهمترین جنبه های که باید به آن توجه شود، ظرفیتهای انسانی قابل توجه ایران است، از نظر آموزش و تربیت مهندس، ایران برابر آمریکا جایگاه پنجم را در دنیا به خودش اختصاص داده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در مورد موضوع برق نیز، ایران جزو شش کشور دارای فناوری ساخت توربین گازی نیروگاهی در جهان است، همچنین ایران از نظر تولید برق در مکان چهاردهم جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران صادرکننده خالص برق به 4 کشور افغانستان، عراق، ترکیه و پاکستان است و از 2 کشور آذربایجان و ترکمنستان مقادیر کمی برق وارد می‌کند و دارای تبادل انرژی با ارمنستان است.

کد خبر 264866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =