بررسی حضور ایران در کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF)

گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی تا 2 هفته آینده درباره تعهد ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران درباره نشست امروز (چهارشنبه، 23 تیرماه)  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ابهام هایی درباره تعهدهای ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF) مطرح است که در جلسه امروز مباحث تخصصی در این باره بررسی شد.

وی افزود: گزارشی که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد مبتنی بر این نکته است، وزیر اقتصاد در چارچوب مقررات کشور نسبت به افشای اطلاعات و ایجاد تعهدات در خصوص اقدام برای بهبود شرایط و استاندارد سازی که در دنیا برای حضور در نظام بانکی بین المللی و مجموعه مبارزه با پولشویی مطرح است، فعالیت انجام داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقرر شد بررسی دقیق گزارش نقشه فعالیت درباره تعهدهای ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و همچنین بررسی ابعاد امنیتی و قضایی در اولویت کار کمیسیون باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نکاتی مانند این نکته که آیا حضور ایران در کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی نیاز مصوبه مجلس دارد؟ در جلسه کمیسیون بررسی شد و باتوجه به جمع بندی مباحث مطرح شده مشخص شد این موضوع در اختیارهای وزارتخانه اقتصاد بوده که البته نیازمند بررسی ها و اطلاعات بیشتر است.

پور ابراهیمی افزود: پیش بینی می شود گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی مجلس تا دوهفته آینده درباره تعهدهای ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی به مجلس ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: گزارشهای خوبی از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در (FATF) ارائه شد و گزارش نهایی بزودی به صحن علنی و هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.

کد خبر 264915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =