28 میلیارد مترمکعب گاز از فاز 12 پارس جنوبی برداشت شد

مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، میزان برداشت گاز و میعانات گازی از این فاز را از زمان راه اندازی تاکنون به ترتیب 28 میلیارد مترمکعب و 35 میلیون بشکه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول فلاح نژاد، در گردهمایی معاونت امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با مجریان پروژه های غرب کارون، پارس جنوبی و نفت خزر، با بیان این مطلب افزود: میزان برداشت گاز از فاز 12 پارس جنوبی از زمان راه اندازی این فاز ( 2 سال پیش) تاکنون را 28 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: همچنین در این مدت 35 میلیون بشکه میعانات گازی برداشت شده است.

وی ارزش محصولات تولیدی فاز 12 پارس جنوبی را در 2 سال گذشته با احتساب 50 دلار برای هر بشکه میعانات گازی و 10 سنت برای هرمترمکعب گاز در مجموع 4.5 میلیارد دلار اعلام کرد.

مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون برداشت گاز از این فاز به روزانه 60 میلیون مترمکعب رسیده است، اظهارکرد: سهم بخش خصوصی از اجرای این پروژه 66 درصد بوده است.

فلاح نژاد با اشاره به انجام 145 میلیون نفر ساعت طی 9 سال ( طی سالهای 84 تا 93) گفت: به طور میانگین روزانه 6 هزار نفر ساعت در اجرای این پروژه مشغول به کار بودند؛ ضمن این که این آمار درسالهای 91 و 92 به 17 هزار نفر ساعت در روز رسیده است.

به گفته وی، در زمان راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی هیچ حادثه ای رخ نداد به نحوی که هم اکنون این فاز یکی از پایدارترین تاسیسات را در اختیار دارد.

فلاح نژاد تغییر چندین باره شرح کار، اعمال تحریمهای سخت گیرانه و توقف ورود برخی از کالاهای سفارش داده شده، حضور نداشتن نمایندگان سازندگان خارجی در حین اجرای کار، رشد بالای قیمت نفت و اجرای هدفمندی یارانه ها که سبب افزایش هزینه ها شد را از جمله دلایل طولانی شدن اجرای پروژه فاز 12 پارس جنوبی اعلام کرد.

کد خبر 264949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =