مذاکره با چینی ها در طرحهای آزادگان شمالی و یادآوران ادامه دارد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: مذاکره با چینی ها برای تعیین تکلیف فاز دوم توسعه میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران ادامه دارد.

عبدالمحمد دلپریش در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: هنوز احتمال ادامه همکاری با شرکت نفت چین (CNPC) در فاز دوم طرح توسعه میدان آزادگان شمالی وجود دارد، اما مذاکرات نهایی و منجر به توافق نشده است.

وی همچنین از ادامه مذاکرات برای تعیین تکلیف فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یادآوران خبر داد و گفت: در این میدان نیز مذاکره با شرکت سینوپک که فاز اول یادآوران را توسعه داد، ادامه دارد.

دلپریش درباره میدانهایی که در قالب مدل جدید قراردادی صنعت نفت ارائه می شوند، اظهار کرد: قراردادهای شرکت ملی نفت ایران محدود به این مدل جدید قراردادی نخواهد بود و استفاده از دیگر مدلهای قراردادی مانند بیع متقابل و EPC و EPCF نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در برگزاری مناقصه های نفتی، هم توسعه میدانهای جدید (Green Fields) و هم افزایش ضریب بازیافت در میدانهای توسعه یافته (Brown Fields) مورد تاکید و حائز اهمیت است.

به گفته دلپریش، در میدانهای توسعه یافته که هدف ازدیاد برداشت دنبال می شود، فناوری حرف نخست را می زند و در میدانهای جدید، سرمایه گذاری رکن اصلی است.

وی با اشاره به تهیه فهرست شرکتهای صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید، گفت: شرکتهای تایید شده، از بهترین شرکتهای فعال در صنعت نفت کشور به شمار می روند.  

کد خبر 265018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =