مانور آتش‌سوزی در مخزن انتقال نفت کرمانشاه برگزار شد

رئیس اچ اس ای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب اعلام کرد: مانور مقابله با شرایط اضطراری آتش‌سوزی در مخزن رلیف TK-101 مرکز انتقال نفت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شانا، محسن محمدی با بیان این مطلب افزود: مانور مقابله با شرایط اضطراری آتش‌سوزی در مخزن رلیف TK-101 با هدف ارتقای توانمندی کارکنان تاسیسات انتهایی در مرکز انتقال نفت کرمانشاه برگزار شد.

وی، هدف از برگزاری این مانور را افزایش توانمندی و آمادگی بیشتر کارکنان برای مقابله با شرایط اضطراری آتش‌سوزی، کاهش آسیب‌دیدگی افراد و تجهیزات و تداوم عملیات رسید و انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی، ارزیابی مخاطرات و تمرین عملی واکنش در شرایط اضطراری جهت بهبود و اصلاح روشها و همچنین ارزیابی توان تصمیم‌گیری و راهبری کارکنان در زمان وقوع حادثه اعلام کرد.

رئیس اچ اس ای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب ادامه داد: در این مانور که بر اساس سناریوی تعیینی اجرا شد، کارکنان مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه با همکاری واحد HSE و سایر واحدهای مرتبط این منطقه، آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت کرمانشاه و بهداری و بهداشت صنعت نفت غرب کشور اقدام اطفای حریق و عملیات امداد و نجات مصدومان فرضی حادثه پرداختند.

وی اظهار کرد: اقدامات اولیه در نخستین لحظات آتش‌سوزی و پس از مطلع شدن از وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن انجام شد و کارکنان توانستند با حفظ آرامش و خونسردی و با رعایت صحیح اصول ایمنی و آتش‌نشانی و استفاده صحیح از امکانات و تجهیزات ایمنی، آتش را مهار کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: این مانور از نوع میدانی و عملکردی بود که در آن رئیس مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی کرمانشاه ضمن مطلع کردن معاون عملیات و درخواست کمک از مراکز امدادرسانی، فرماندهی عملیات مبارزه با شرایط بحرانی را عهده‌دار بودند.

مسئول ایمنی و آتش‌نشانی منطقه غرب افزود: آتش‌سوزی فرضی در زمان انتقال فرآورده از خط 10 اینچ مرکز انتقال نفت کرمانشاه به دلیل بالا رفتن بیش از حد فشار خط ورودی و سرریز مخزن رلیف رخ داد که با حضور به موقع پرسنل آتش‌نشانی و نیروهای امدادرسان و  اچ اس ای مهار شد.

کد خبر 265029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =