۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 265117
ورود مجله‌ بین‌المللی صنعت نفت به ISI

چاپ مطلب مجله بین‌المللی طب کار و محیط زیست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس (The IJOEM) برای نخستین بار در مجله ISI پذیرفته شد.

رئیس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در این باره به خبرنگار شانا گفت: چاپ مطلب مجله بین‌المللی طب کار و محیط زیست بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در مجله ISI برای پذیرش مقاله طرح دالی شاخص است.

فرخ حبیب زاده افزود: برای تبدیل مقوله سلامت به صورت یک شاخص کمّی شاخصی به نام دالی (DALY) از سوی واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس معرفی و از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) تأیید شد. شاخص دالی، سال‌هایی از عمر طبیعی است که در اثر مرگ زودرس یا به سبب ناتوانی به دلیل عوارض یک یا چند بیماری، از دست رفته است.

وی با بیان این که تولید علم و نهضت پژوهش دو بال توسعه و پیشرفت هستند، گفت: این واحد نخستین گام‌ها را در برگزاری آموزش از راه دور با استفاده از محیط‌های چند‌رسانه‌ای در سطح سازمان برداشت و با اقدامات اساسی و مهم موجب شد تا سازمان از ابعاد پژوهشی با نام NIOC MERC با بیش از 45 مورد ارجاع در شبکه جهانی معرفی شود.

رئیس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس تصریح کرد: در طرح دالی شاخص این که هر مرضی چقدر عوارض و ناتوانی ایجاد می‌کند به دقت مطالعه می شود و بر اساس اطلاعات علمی موجود، می‌توان با دقت قابل قبولی سال‌های از دست رفته در اثر مرگ زودرس یا ناتوانی ایجاد شده از عوارض بیماری‌ها را محاسبه کرد.

رئیس آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس اظهارکرد: شاخص دالی در جمعیت ایران در حدود سیصد سال به ازای هر هزار نفر است. با توجه به این‌که این سنجه در جمعیت تحت پوشش سازمان برابر یکصد سال به ازای هر هزار نفر برآورد شده است، فعالیت‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت سبب می‌شود تا در هر هزار نفر سالانه نزدیک به دویست سال عمر سالم به هدر نرود.

شایان یادآوری است که تاکنون تنها 11 نشریه از حدود 450 مجله علوم پزشکی ایران در پایگاه MEDLINE نمایه‌ شده است و فقط سه نشریه از اولین شماره وارد این پایگاه شده است و مجله‌ی بین‌المللی طب کار و محیط زیست یکی از این سه نشریه است همچنین پارسال تعداد یازده مقاله از این مرکز در کنگره‌ بین‌المللی آفریقای جنوبی پذیرفته شد.

کد خبر 265117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =