طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت فردا افتتاح می شود

طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت در شیراز فردا (سه شنبه، 29 تیرماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و مقامهای عالیرتبه استان فارس افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت (فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز)، با داشن فنی شرکتهای آمونیاک کازاله سوئیس و تویو ژاپن و از سوی شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) طراحی و نصب شده است.

مراحل طراحی تفصیلی، مهندسی خرید، اجرا، پیش راه اندازی و راه اندازی این طرح را متخصصان ایرانی انجام دادند، با افتتاح این طرح ظرفیت مجتمع پتروشیمی شیراز 2 برابر می شود و به ۳.۷ میلیون تن می رسد.

به گفته کیانوش کاظمی، مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی شیراز، طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و چهار تا پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

کاظمی تصریح کرد: اجرای این طرح در سخت ترین شرایط اعمال تحریمهای ظالمانه با بیش از ۲۳ میلیون نفر ساعت کار با به خدمت گرفتن حداکثر توان داخلی در ساخت و تجهیزات صورت گرفته است.

اجرای طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت به عنوان دومین طرح بزرگ توسعه در شرکت پتروشیمی شیراز از سال ۱۳۸۵ و عملیات احداث واحدهای سرویسهای جانبی و نیروگاه، آمونیاک و اوره گرانول از مهر ماه سال ۱۳۸۸ آغاز شد.


کد خبر 265203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =