نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیازمند اصلاح است

اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای این بود یارانه انرژی هدفمند شود، این در حالی است که پارسال یارانه پرداختی از سقف پیش بینی شده در قانون عبور کرد.

به گزارش شانا، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری با اشاره به حذف نشدن یارانه دهک‌های بالا که در قانون بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی شده بود، گفت: در جریان بررسی بودجه ۹۴ که من ریاست کمیسیون تلفیق را بر عهده داشتم بحث مفصلی انجام شد و ما مصوبه‌ای برای حذف یارانه دو دهک بالا داشتیم. 

تاجگردون با طرح این سوال که چرا می‌خواهیم هدفمندی را اجرا کنیم، گفت: این کار برای این بود که یارانه انرژی مصرفی، هدفمند باشد. ما و دولت باید به این توافق برسیم و باید بازی را عوض کنیم. در حال حاضر پرمصرف و کم‌مصرف‌ها مشخص هستند. اگر کسی بیش از معیار مشخص مصرف کرد نه تنها نباید یارانه دریافت کند بلکه باید پولش را هم بدهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در سال گذشته قرار بود ۷۲ درصد مصارف هدفمندی خرج یارانه مستقیم به مردم شود و بقیه در چند بخش از جمله بهداشت، تولید و مسکن صرف شود. این در حالی است که یارانه پرداختی در سال گذشته ۱۰۸ درصد بود و به عبارتی ما به سایر منابع دست‌درازی کردیم و چند بخش اصلا تخصیصی نگرفتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تا الان که در ماه چهارم سال هستیم یک ریال تخصیص عمرانی داده نشده است. ما حتی پیشنهاد کردیم که ۲۰ درصد از یارانه ۳ دهک بالا را کم کنیم و آن را به ۳ دهک پایین اضافه کنیم اما درباره همین هم نتوانستیم با دولت به نتیجه برسیم.

کد خبر 265255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =