اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشگاهی کشور کلید خورد

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، امضای تفاهم‌نامه واگذاری پروژه‌های بهبود و بهینه‌سازی فرآیند شرکت پالایش نفت اصفهان به شرکت کره‌ای دایلم را یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید شریف‌رازی شامگاه دوشنبه (28 تیرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه واگذاری پروژه‌های بهبود و بهینه‌سازی فرآیند شرکت پالایش نفت اصفهان به شرکت کره‌ای دایلم اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی کشور کلید خورد، اگرچه این راه طولانی است، اما باید صبور باشیم و همه کمک کنیم تا این پروژه به مرحله شروع عملیات اجرایی برسد.

وی با بیان این‌که پروژه طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان در خطوط مالی بین دو کشور ایران و کره جنوبی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد در برنامه زمان‌بندی تنظیم شده هرچه سریعتر این پروژه به مرحله اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، با اشاره به این‌که بحث تامین منابع مالی از طریق فایناس زمان بر بوده و نیاز به پیگیری دارد، گفت: با توجه به مشکلات موجود در این راه، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران این اقدام را برای پالایشگاه آبادان انجام داد و پالایشگاه اصفهان هم از این امر مستثنی نبوده و این اقدام برای این شرکت پالایشی هم انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که پالایشگاه اصفهان در سال 58 راه‌اندازی شد، افزود: پالایشگاه اصفهان بعنوان پالایشگاه طلایی معروف بود، زیرا در این پالایشگاه از تمام تجربیاتی که در پالایشگاههای دیگر جمع آوری شده بود، به بهترین وجه استفاده شد.

به گفته شریف‌رازی، در آن زمان پالایشگاه خوبی در اصفهان احداث و تجهیزات مناسبی در آن نصب شد؛ اما در سالهای گذشته مهم‌ترین بحث، ارتقای کیفیت فرآرده‌ها  توجه به مسائل زیست محیطی بود که این مباحث از 10 سال پیش از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با همکاری یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شد.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها از سوی پالایشگاه اصفهان و بخشی بوسیله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران شروع شد، اما در ادامه این اقدامات موضوع خصوصی‌سازی پالایشگاه و تامین مالی پروژه‌ها مطرح شد که خوشبختانه با تدبیر خوبی که انجام داد از محل درآمد پالایشگاهها پروژه‌ها اجرایی شد که امروز اثرات آن از جمله سودآوری پالایشگاه مشخص است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، با بیان این‌که حذف نفت‌کوره یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشگاه اصفهان است، گفت: این موضوع به دلایلی از جمله هزینه‌های بالای اجرای آن، مدتی متوقف شد اما با رفع تحریمها و برداشته شدن محدودیتها، شرکت دایلم بعنوان پیمانکار خارجی پیشنهاد داد این پروژه را بصورت فاینانس از طریق خطوط مالی بانکهای کره ای اجرا کند.

وی یادآور شد: مسوولان پالایشگاه اصفهان این پیشنهاد را پذیرفتند و مقرر شد این پروژه انجام شود و پالایشگاه اصفهان منابع را پس از تکمیل پروژه بازپرداخت کند.

شریف رازی، با بیان این‌که دولت مجوزی را برای تضمین اجرای این پروژه صادر کرده است، افزود: اجرای این پروژه از نظر زیست‌محیطی برای کشور ضروری است.

همچنین در ادامه اس دی هنگ، رئیس بازاریابی و فروش شرکت دایلم کره جنوبی اطمینان داد با تامین منابع مالی طرح، عملیات مهندسی، خرید و ساخت و نصب را در موعد مقرر انجام دهند.

وی افزود: دولت کره جنوبی و به نمایندگی آن شرکت دایلم از امضای این تفاهم‌نامه با جمهوری اسلامی ایران و شرکت پالایش اصفهان خرسند است.

کد خبر 265268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =