شرکتهای مرتبط با وزارت نفت می‌توانند اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود منتشر کنند

شرکتهای وابسته به وزارت نفت با تصمیم هیئت دولت می‌توانند مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک را به منظور اجرای طرحها با تضمین خود منتشر کنند.

به گزارش شانا، جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه، 30 تیرماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد که در این جلسه تعدادی از آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور بررسی و به تصویب رسید.

به موجب تصمیم دولت، به ناشران اوراق مشارکت اجازه داده شد مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک را به منظور اجرای طرحها با تضمین خود منتشر کنند، این ناشران شامل وزرات امور اقتصادی و دارایی، شرکتهای وابسته به وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، سازمان انرژی اتمی ایران، شهرداریهای کشور و سازمانهای وابسته هستند.

علاوه بر این، وزارت امور اقتصاد و دارایی موظف شد نسبت به انتشار اوراق مشارکت ریالی تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای انتفاعی نیمه تمام اقدام کند.

صدور مجوز انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران بود.

کد خبر 265373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =