توپکرانی هوشمند خط لوله گاز بی بی حکیمه گچساران

مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچسارن از اجرای 40 کیلومتر توپکرانی هوشمند خط لوله 10 اینچ خروجی ایستگاه بی بی حکیمه-1 برای نخستین بار خبرداد.

به گزارش شانا، سید فاخر موسوی با بیان این مطلب گفت: با هدف شناسایی و عیب یابی  نقاط متعدد خوردگی وجلوگیری از بروز هرگونه حادثه ، عملیات توپکرانی هوشمند خط لوله گاز 10 خروجی ایستگاه بی بی حکیمه برای نخستین بار انجام شد.

موسوی با بیان اینکه این توپکرانی با موفقیت کامل در سریع ترین زمان ممکن صورت گرفته است، افزود : توپکرانی هوشمند در صنعت نفت به منظور تمیز کردن شریانهای انتقال از رسوبات ایجاد شده ، خارج ساختن مایعات،اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، بازدید درونی خطوط لوله ودر مجموع به منظور عیب یابی نقاط حساس و صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : در این عملیات توپک هندسی egp از محل trap area ایستگاه بی بی حکیمه یک رانده شد که با موفقیت در trap area بی بی حکیمه-2 دریافت و بیرون آورده شد و پس از آن توپک مغناطیسی magnet brush و در نهایت توپکهای هوشمند mfl و tfi نیز بدون مشکل به درون لوله ارسال و با موفقیت خارج شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران، موسوی افزود: پس از از اعلام نتیجه توپکرانی نقاط حساس مورد بازبینی قرار گرفته و تعمیر خطوط  انجام خواهد شد.

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با دراختیار داشتن 6750 کیلومتر خطوط لوله نفت وگاز در اندازه های 4 اینچ تا 52 اینچ دارای یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط لوله در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر است که سهم عمده ای در تولید مناطق نفت خیز جنوب دارد.

کد خبر 265462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =