۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 265469
نشت نفت در رودخانه مهم کانادا

نشت نفت به داخل یک رودخانه مهم در کانادا منجر به آلودگی آب قسمت شمال غربی ایالت ساسکاچوان شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی نشت نفت از تأسیسات ساسکاچوان متعلق به شرکت کانادایی "هاسکی انرژی" به داخل یک رودخانه مهم این کشور، کارکنان و مقامات این شرکت که نگران آلوده شدن آب آشامیدنی بودند روز جمعه (اول مرداد ماه) در تلاش برای برطرف کردن نشت و پاکسازی محل بودند.

این شرکت اواخر روز پنج شنبه (31 تیر ماه) به دلیل نشت هزار و 572 بشکه نفت سنگین از خط لوله تأسیسات ساسکاچوان به داخل روخانه ساسکاچوان شمالی، فعالیت این خط لوله را تعطیل اعلام کرد.

دولت ساسکاچوان اعلام کرد که این نشت روز جمعه (اول مرداد ماه) با افزایش سطح آب رودخانه به شهر باتلفید شمالی (در جنوب غربی این ایالت) رسید و باعث آلودگی آب آشامیدنی این شهر کوچک شد که در پی آن مسئولان اداره محیط زیست این شهر آب را قطع کردند و تا برطرف شدن مشکل، از آبهای زیرزمینی و ذخایر آبی خود استفاده کردند.

تامی مک کورمک، مدیر اداره محیط زیست این شهر از پیش اعلام کرده بود با توجه به این که این شهر آب آشامیدنی خود را از این رودخانه می گیرد، در صورتی که نشت به داخل این شهر 14 هزار نفری برسد، آب آشامیدنی شهر را قطع خواهد کرد.

کارن هیل، سخنگوی وزارت محیط زیست ایالت ساسکاچوان گفت: فکر می کنم نشت متوقف شده است و اکنون در مرحله پاکسازی هستیم.

این ایالت اعلام کرد که فعالیتهای اضطراری بر روی این خط لوله تا چندین روز ادامه خواهد داشت و این شرکت مسئول هزینه های پاکسازی خواهد بود.


کد خبر 265469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =