تشکیل کمیته های تخصصی برای ارزیابی صلاحیت سازندگان تجهیزات نفتی

نایب رئیس کمیته فنی بازرگانی ارزیابی صلاحیت مناقصه‎گران دستگاه مرکزی وزارت نفت در شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته‎های تخصصی ارزیابی صلاحیت سازندگان و تامین‎کنندگان کالاهای مورد نیاز صنعت نفت خبر داد.

سیدابوالقاسم شایسته‎امین‎زاده، رئیس اداره مهندسی استانداردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفتگو با شانا، با بیان این مطلب که مطابق با قانون برگزاری مناقصات، دستگاه مرکزی وزارت نفت موظف به تهیه فهرست مناقصه‎گران صلاحیت‎دار است، افزود: در راستای اجرای قانون و با هدف استفاده حداکثری از منابع داخلی و افزایش سطح کیفی سازندگان و تامین‎کنندگان کالا، از ابتدای امسال کمیته فنی بازرگانی دستگاه مرکزی وزارت نفت به ریاست جناب آقای دکتر مقدم، معاون محترم پژوهش و فنآوری و سرپرست معاونت امور مهندسی وزارت نفت تشکیل شده است. این کمیته وظیفه تهیه فهرست یادشده را عهده دار است.

همچنین برای ارزیابی سازندگان و تامین کنندگان کالا، اقدام به تشکیل کمیته‎های تخصصی ارزیابی صلاحیت با مشارکت کارشناسان زبده و مجرب شرکتهای مهم تابعه شرکت ملی نفت ایران شده است. برای این منظور تا کنون 16 کمیته تخصصی تشکیل شده و در صورت لزوم و بر مبنای نیازهای تخصصی، امکان اضافه شدن کمیته‎های بیشتری وجود خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت‎های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تجربه چند دهه این شرکت در سازماندهی و فعالیت کمیته‌های تخصصی استانداردهای مناطق نفتخیز، کارشناسان این شرکت سهم عمده‎ای را در فرآیند ارزیابی سازندگان و تامین کنندگان کالا بر عهده دارند.

به گفته وی، برای نخستین بار در سطح کشور و در کمیته‎های تخصصی ارزیابی صلاحیت، بر اساس معیارهای تعریف شده سازندگان صنعت نفت رتبه‎بندی شده و این رتبه‎بندی زمینه‎ساز ایجاد نظام کیفیت و ارتقاء فناوری در تولید محصول توسط سازندگان خواهد شد.

وی توضیح داد: تمامی متقاضیان ورود به فهرست مناقصه‎گران صلاحیت‎دار وزارت نفت باید از طریق سامانه الکترونیکی کالای وزارت نفت نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک خود اقدام نموده و در کمیته‎های تخصصی ارزیابی صلاحیت مورد بررسی قرار گیرند. این شرکت‎ها بر اساس شاخص‎های بند الف ماده 26 قانون مناقصات و با ملاک قرار دادن جداول و فرآیند امتیازدهی یکپارچه و یکسان مندرج در دستورالعمل ابلاغی بهمن ماه سال گذشته معاونت امور مهندسی وزارت نفت، ارزیابی و رتبه‎بندی خواهند شد.  

شایسته‎امین‎زاده گفت:به منظور حفظ کیفیت و ایمنی تجهیزاتی که در صنعت نفت به کار گرفته می‎شوند، فهرست مورد نظر تنها در مناقصات خرید کالا مورد استفاده قرار نگرفته، بلکه در همه پروژه‎هایی که پیمانکاران وظیفه تامین کالا را بعهده دارند، موظف به استفاده از این فهرست بوده و ساخت کالا باید توسط سازندگان مورد تایید انجام گیرد.

کد خبر 265472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =