نصب سازه مشعل سکوی 18 پارس جنوبی فردا تکمیل می شود

عملیات نصب جکت سه پایه مشعل سکوی 18B پارس جنوبی با رسیدن به مراحل نهایی خود، فردا (یکشنبه، سوم مردادماه) به پایان می رسد.

حسن بویری، مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این خبر اظهارکرد: سه پایه مشعل سکوی 18B در یارد صدرا ساخته و از 10 روز پیش هم عملیات شمع کوبی آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پس از پایان نصب جکت سه پایه مشعل سکوی 18B پارس جنوبی، حمل این سکو از یارد بندرعباس به سمت موقعیت خود در خلیج فارس انجام می شود.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اظهارکرد: در صورت مساعد شرایط جوی، سکوی 18B سه روز پس از حرکت از یارد بندرعباس به موقعیت خود در خلیج فارس می رسد و پس از آن مراحل مقدماتی برای نصب این سکو آغاز می شود. 

بارگیری سکوی 18B پارس جنوبی سوم تیرماه امسال از یارد بندرعباس انجام شد. این سازه 2 هزار و 800 تن وزن دارد. هدف از اجرای پروژه‌های فاز 17 و 18 تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠  هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است. 

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست. 

کد خبر 265473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =