۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 265477
ادامه قطع صادرات نفت خام فورکادوس نیجریه

نیجریه تا دستکم یک ماه دیگر، نفت خام فورکادوس صادر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، یک منبع آگاه صنعت نفت نیجریه پیش بینی کرد که صادرات نفت خام نوع فورکادوس، به علت ادامه تعمیرات خط لوله انتقال آن در پی حمله ماه فوریه شبه نظامیان، به مدت دستکم یک ماه دیگر متوقف باقی خواهد ماند.

سخنگوی شرکت اس پی دی سی وابسته به شل، که صادرات نفت خام فورکادوس را از نیجریه به عهده دارد، گفت که نمی تواند زمانبندی بخصوصی برای ازسرگیری فعالیت این خط لوله اعلام کند.

امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه در ماه ژوئیه گفته بود که تعمیرات این خط لوله تا پایان ماه جاری میلادی (2016)، پایان خواهد یافت.

صادرات نفت خام فورکادوس نیجریه پیش از حمله پیچیده و غیرمعمول گروه شبه نظامیام انتقامجویان دلتای نیجر به خط لوله زیر آباب در ماه فوریه میان 250 تا 300 هزار بشکه در روز بود.

شبه نظامیان انتقامجویان دلتای نیجر در حملات چند ماهه اخیر سال جاری خود به تاسیسات عمده نفتی این کشور، میزان تولید نفت نیجریه را که به طور عادی حدود دو میلیون بشکه در روز بود، با کاهش به میزان 700 هزار بشکه در روز، به پایین ترین سطح در سال جاری رسانده اند.

نیجریه عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کننده عمده نفت در قاره آفریقا، بخش بزرگی از درآمدهای دولت خود را از راه فروش نفت تامین می کند.
 


کد خبر 265477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =