کارت هوشمند سوخت برای عرضه گازوئیل استفاده شود

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: می‌توان از کارت سوخت برای عرضه گازوییل استفاده کرد، زیرا هم اکنون قاچاق این فرآورده نفتی در مقایسه با بنزین بیشتر است، از این رو کارت سوخت راهکاری موثر برای شفافیت هرچه بیشتر عرضه سوخت گازوییل محسوب می‌شود.

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که کارت هوشمند سوخت به شفافیت عرضه سوخت کمک خواهد کرد، گفت: کارت هوشمند سوخت دارای نقاط قوت و ضعفهایی بود که البته یکی از آثار مثبت آن کمک به شفافیت عرضه بنزین است.

وی افزود: در صورتی که مسئولان ذیربط معتقدند که کارت هوشمند سوخت کارآیی لازم را ندارد می‌توانند به حذف آن اقدام کنند، اما به نظر می‌رسد با افزایش قیمت بنزین و رسیدن تقریبی این فرآورده به نرخهای جهانی استفاده از آن در شرایط کنونی هزینه‌بر باشد.

آرگون تصریح کرد: می‌توان از کارت سوخت برای عرضه گازوئیل استفاده کرد، زیرا هم اکنون قاچاق این فرآورده نفتی در مقایسه با بنزین بیشتر است، از این رو کارت سوخت راهکاری موثر برای شفافیت هرچه بیشتر عرضه سوخت گازوئیل به شمار می رود.

شایان یادآوری است که ضرورت به‌ کارگیری کارت سوخت در زمان چندنرخی بودن بنزین، قیمت پایین و قاچاق بالای این فرآورده ضروری بود، اما هم اکنون که این مشکلات در کشور برطرف شده است، حفظ این سامانه در بخش بنزین بی‌فایده و کار زائدی است که جز بار هزینه‌ای بر دولت تاثیر دیگری ندارد.

سامانه هوشمند سوخت با هدف اصلاح قیمت سوخت، کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور راه‌اندازی شد که خوشبختانه امروز به همه اهداف تعیین‌شده این پروژه ملی دست یافته و بهتر است در حوزه عرضه گازوئیل تداوم یابد.


کد خبر 265484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =