۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 265486
پیش بینی افزایش سود پالایشی آسیا

با توجه به پیش بینی تعطیلی پالایشگاه به دلیل تعمیر و نگهداری در فصل پاییز، انتظار می رود که سود پالایشی در آسیا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با پیش بینی تعطیل شدن تعداد زیادی پالایشگاه در فصل پاییز به منظور تعمیر و نگهداری، که منجر به کاهش تولید و عرضه فرآورده های نفت می شود، شرکت انرژی "اس کی اینوویشن" در کره جنوبی، مالک "اس کی انرژی" بزرگترین پالایشگر این کشور، پیش بینی می کند که سود پالایشی آسیا در نیمه دوم سال جاری میلادی کمی افزایش یابد.

از سوی دیگر این شرکت روز جمعه (اول مرداد ماه) تصریح کرد که فعالیت مستمر پالایشگاه های مستقل چین و افزایش صادارت بنزین این کشور مانعی برای افزایش سود پالایشگاه های این قاره محسوب می شود.

در پی کاهش رشد اقتصادی آسیا و افت تقاضای مصرف کنندگان اصلی این قاره از جمله چین، پالایشگاه های آسیا به کمترین میزان سود پالایشی خود در پنج سال اخیر رسیدند که در نتیجه آن مجبور شدند میزان فرآوری این کالا را کاهش دهند.

شرکت اس کی اینوویشن با برآورد کاهش روزانه حدود 6 میلیون بشکه نفت در ماه اکتبر به دلیل تعطیلی پالایشگاه ها که میزان آن نسبت به سال پیش یک میلیون و 500 هزار بشکه بیشتر است، اعلام کرد: ما انتظار داریم تعطیلی پالاشگاه ها در پاییز سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد.

طبق منابع تجاری این شرکت، با توجه به این که اس کی اینوویشن با 20.9 درصد کاهش درآمد در ماه های آوریل تا ژوئن روبه رو شد، قصد دارد تولید نفت خام خود را در ماه ژوئیه و اوت کاهش دهد تا بر افت سود پالایشی خود چیره شود.

اگرچه این شرکت پیش بینی می کند که به دلیل افزایش تقاضای نفت نیروگاه های برقی خاورمیانه و کاهش عرضه نفت آسیا درپی تعطیلی تعمیراتی پالایشگاه ها در ماه های سپتامبر و اکتبر، سود پالایشی در آسیا افزایش یابد، لی یونهی، رئیس بخش برنامه ریزی شرکت اس کی انرژی اعلام کرد: میزان افزایش این سود به دلیل افزایش صادارت بنزین چین در حد متوسط خواهد بود.





کد خبر 265486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =