شرایط سرمایه‌گذاری آسان سبب جذب سرمایه‌گذار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرایط سرمایه‌گذاری را آسان کنیم تا سرمایه‌گذاران، انگیزه لازم را برای سرمایه‌گذاری در طرحهای مختلف داشته باشند.

به گزارش شانا، علی لاریجانی امروز (شنبه، دوم مردادماه) در جلسه شورای اداری استان قم گفت: مدیران دستگاههای اجرایی کشور باید بتوانند بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در طرحهای عمرانی را فراهم کنند.

وی افزود: در شرایط امروز کشور، مدیر موفق، مدیری است که بتواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران در طرحهای عمرانی مختص به ارگان خود را فراهم کند و طرحها را به بخش خصوصی واگذار کند.

لاریجانی ادامه داد: اگر بخواهیم بدانیم توفیقی در دوره مدیریت خود داشته‌ایم باید بسنجیم که چقدر توانسته‌ایم در عرصه زمینه‌سازی جذب سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس مجلس بابیان این که اولویت نخست کشور، اقتصاد و رفع مسائل اقتصادی است، از بیکاری بعنوان یکی از چالشهای موجود در کشور نام برد و گفت: البته مدیران دستگاههای اجرایی تلاش زیادی می‌کنند اما این شیوه عمرانی کشور، پاسخگوی مشکلات اقتصادی فراروی جامعه نیست.

وی بابیان این که مدیران باید سرمایه‌گذاران را با مزیت سرمایه‌گذاری آشنا کنند، تصریح کرد: باید با برگزاری همایشهایی در استانها و مناطق مختلف کشور، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این همایشها دعوت کنند و آنها را با مزیتهای استانها و طرحهای خود آشنا کنید تا بتوانید گام مهمی در جذب سرمایه‌گذاری بردارید.

لاریجانی بابیان این که در شرایط فعلی کشور باید زمینه جذب سرمایه‌گذاران، بیش‌ازپیش فراهم شود، افزود: بسیاری از کشورها توانسته‌اند با آسان کردن شرایط سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی کشور خود را رقم بزنند و اگر شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای سرمایه‌گذاران رقم بزنیم، تحریمهای جدیدی به دست خودمان علیه کشور ایجاد می‌کنیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: باید شرایط سرمایه‌گذاری را آسان کنیم تا سرمایه‌گذاران انگیزه لازم را در سرمایه‌گذاری در طرحهای مختلف داشته باشند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه باید طرحها به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: باید منابع در دست مردم را به سمت تولید ببریم و از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

کد خبر 265490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =