احتمال افزایش آلودگی هوا با ساخت 19 خط لوله گاز در آمریکا

گزارش منتشر شده توسط کارشناسان محیط زیست آمریکا نشان داد که این کشور با ساخت 19 خط لوله جدید گاز سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد.

به گزارش خرگزاری رویترز، طبق گزارشی که گروه های محیط زیست آمریکا روز جمعه (اول مرداد ماه) منتشر کردند، با اتمام ساخت 19 خط لوله گاز در ایالت های شرقی، این کشور از هدف کاهش عناصر آلاینده هوا که از مفاد قرارداد پاریس است، دور خواهد شد.

بسیاری از شرکتهای انرژی آمریکا معتقدند که 19 خط لوله در حال ساخت آمریکا که قرار است گاز را از حوزه های شیل پنسیلوانیا، اوهایو و وست ویرجینیا به ایالتهای لویزیانا و نیویورک انتقال دهند سبب افزایش دست کم 15 میلیارد و 200 فوت مکعب این سوخت پاک خواهد شد.

طبق این گزارش، این امر سبب می شود که آمریکا به جای انرژیهای تجدیدپذیر، در انبوه نیروگاه هایی که خوراک آنها گاز است گرفتار شود و در نتیجه از هدف خود مبنی بر از بین بردن انتشار 83 درصد از گازهای گلخانه های از سال 2005 تا 2050 میلادی منحرف شوند.

این گزارش تصریح می کند: محاسبات ما نشان می دهد که افزایش مصرف گاز در آمریکا منجر به انتشار عنصر آلاینده می شود که بیشتر از میزان تعیین شده در اهداف بلندمدت آب و هوایی این کشور تا سال 2040 میلادی است.

صاحبان این خط لوله های جدید شرکتهایی مانند اسپکترا انرژی، ویلیامز و یی کیو تی می شود.

کاشناسان محیط زیست و صاحبان زمین در ایالتهایی مانند نیویورک سعی کرده اند تا ساخت این خط لوله های پیشنهادی از جمله خط لوله پنیسیلوانیا به نیویورک را متوقف کنند یا کاهش دهند.

شرکتهای انرژی و واحدهای ساخت و ساز نیز از این مخالفت ابراز نگرانی کردند و اعتراض کنندگان را به عدم دانش کافی نسبت به نیاز این کشور به زیرساختها متهم کردند.

این گزارش به کمیسیون فدرال انرژی و دیگر سازمانهای فدرال آمریکا توصیه می کند که پیش از تأیید چنین پروژه های جدیدی، تأثیر تغییرات آب و هوایی آنها را بررسی کنند.

"آزمایشهای آب و هوایی" موضعی است که برنی سندرز، کاندیدای آزادی خواه ریاست جمهوری آمریکا از آن حمایت کرد و شبیه به معیاری است که باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور با متوسل شدن به آن، خط لوله "کی استون ایکس ال" شرکت ترنس کانادا را رد کرد.

کد خبر 265500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =