عبور اولین محموله ال ان جی آمریکا از کانال پاناما

اولین محموله ال ان جی آمریکا در هفته جاری برای اولین بار از کانال توسعه یافته پاناما عبور می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولین محموله ال ان جی آمریکا توسط کشتی "مارال گس آپولونیا"  25 ژوئیه (چهارم مرداد ماه) از کانال به تازگی توسعه یافته پاناما عبور می کند.

این گذرگاه که فاصله بین خلیج مکزیک تا آسیا را از 16 هزار مایل به 9 هزار مایل کاهش می دهد، برای تولیدکنندگان آمریکایی فرصت رقابت بهتر در یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده گاز دنیا را فراهم می آورد.

در گذشته اندازه بزرگ بسیاری از کشتیهای ال ان جی مانع رفت و آمد آنها در این تنگه می شده است و مجبور بودند تا به جای این مسیر، دور دریای آمریکای جنوبی دور بزنند.

طبق گزارشهای شرکت "کپلر ال ان جی" که تحلیلگر فعالیتهای حمل و نقل است، کشتی ال ان جی "مارال گس آپولونیا" متعلق به شرکت شل که در پایانه صادارت "سبینه پس" در لوئیزیانا بارگیری شده است در 25 ژوئیه (چهارم مرداد ماه) به کانال پاناما خواهد رسید.

کشتی "بریتیش مرچنت" متعلق به شرکت بی پی انگلستان نیز کشتی دیگری خواهد بود که یک روز پس از آن، یعنی 26 ژوئیه (پنجم مرداد ماه) از این کانال عبور می کند و محموله خود را از ترینیداد و توباگو به شهر بندری مانزانیلو در جنوب مکزیک می برد.

تولید سالانه ال ان جی آمریکا تا سال 2019 میلادی به حدود 60 میلیون تن خواهد رسید. تا کنون تنها تأسیسات "سبینه پاس" ال ان جی صادر می کرده است و درصورتی که شرکت چنیره انرژی خط تولید دوم را در سال جاری میلادی به این کشور اضافه کند تولید سالانه ال ان جی به 9 میلیون تن خواهد رسید.

کد خبر 265504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =