واحد نمکزدایی 165 هزار بشکه ای غرب کارون افتتاح می‎شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افتتاح واحد بهره‌برداری و نمکزدایی 165 هزار بشکه ای غرب کارون تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شانا، سلطان کمالی با اشاره به افتتاح واحد بهره‌برداری و نمکزدایی غرب کارون تا پایان امسال، اظهارکرد: این واحد بهره‌برداری و نمکزدایی با هدف تولید روزانه ۱۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز از میدانهای مشترک حوزه غرب کارون شامل  آزادگان شمالی و جنوبی، جفیر، یاران و سوسنگرد احداث می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت وگاز اروندان، واحد بهره برداری و نمکزدایی غرب کارون شامل سه ردیف تفکیک‌‌گر گاز و آب از نفت ورودی، فرآیند بهره‌برداری و تثبیت به همراه همه تاسیسات جانبی مورد نیاز برای ارسال نفت به تلمبه‌خانه‌ غرب کارون، پایانه‌های صادراتی، پالایشگاه آبادان و کارخانه‌ بهره‌برداری اهواز٣ است.

براساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، کمالی با اشاره به تحقق اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی، گفت: تاکنون بخشهایی از نیروگاه، حفاری چاهها، تاسیسات گاز، خطوط لوله و تاسیسات فرآورش نفت این میدان نفتی راه‌اندازی شده است.

وی، مــدیریت مــخازن و صــیانت مستــمر از آن، اولویت در استفاده از فناوری ملی، مدیریت براساس منــابع بنگاه اقتصادی با نگاه حــداکثر درآمد و حـداقل هزینه، حفــظ محیط ‌زیست و جلوگیری از هرگونه آلودگی، انجام پروژه‌های بنیادین و کاربردی در حوزه‌های فعالیت شرکت، ایجاد و حفظ ارتباطات بین صــنعت و دانشگاه و... را از جمله استراتژیهای مهم شرکت اروندان برشمرد.

بیش از ٥٠ درصد نفت قابل استحصال موجود در میدانهای مشترک کشور در حوزه فعالیت شرکت نفت وگاز اروندان قرار دارد. میدانهای مشترک موجود در حوزه این شرکت شامل میدانهای آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، یادآوران، سهراب و سپهر است که براساس برنامه ابلاغ شده به شرکت نفت و گاز اروندان، این شرکت موظف است تولید نفت خود را تا یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز در افق ١٤٠٤ افزایش دهد.

با توجه به میزان تولید در نظر گرفته شده در افق ۱۴۰۴، شرکت نفت و گاز اروندان پس از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دومین شرکت بزرگ تولیدی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 265506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =