نخستین جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت

نخستین جلسه شورای سیاست گذاری «دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با هدف کاهش مخاطرات اکتشاف و تولید» در مدیریت اکتشاف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با حضور محمود حاجیان، مدیر پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف، محمدابراهیم شفیعی مدیر کل امورفناوری وزارت نفت و احمد رمضان زاده رئیس هیئت مدیره انجمن ژئومکانیک نفت و نمایندگان صنعت و دانشگاه، در سالن جلسات مدیریت اکتشاف برگزار شد.

در این جلسه در خصوص ضرورت تبیین جایگاه و تسهیل اجرایی شدن مباحث تخصصی ژئومکانیک در صنعت نفت کشور، اهداف کنفرانس و نحوه تحقق آنها و نیز نحوه تامین مالی و راهکارهای کاهش هزینه ها و برگزاری کنفرانس بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

براساس برنامه ریزیهای انجام شده، این کنفرانس با مشارکت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، انجمن ژئومکانیک نفت ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود در تاریخهای 5 تا 7 بهمن ماه امسال در محل مدیریت اکتشاف برگزار خواهد شد. 

براساس گزارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، محورهای تخصصی کنفرانس شامل بررسیهای لرزه ای و میکرولرزه ای، فیزیک سنگ، آزمونهای آزمایشگاهی و برجا، روابط تحلیلی و مدلهای رفتاری، مدلسازی ژئومکانیکی، کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف، حفاری و تولید و موضوعات خاص در ژئومکانیک بوده و تاکنون از حمایت معنوی وزارت نفت، ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت و گاز و زغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ودانشگاه صنعتی اصفهان برخوردار شده است. 

نظر به اهمیت کاربرد ژئومکانیک در بخش بالادستی صنعت نفت، برگزاری دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت، فرصت مناسبی برای معرفی قابلیتها، توانمندیها و تجارب مراکز صنعتی و دانشگاهی در بهره مندی از فناوریهای نو و مرتبط با این حوزه تخصصی است. 

کد خبر 265508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =