۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 265542
گسترش پیامدهای نشت نفت در کانادا

به دنبال نشت خط لوله نفت به داخل رودخانه ساسکاچوان کانادا و قطعی آب برخی مناطق در روز پنج شنبه (29 تیر ماه)، مسئولان اداره آب ساسکاچوان در پی قطع کردن آب مصرفی منطقه دیگری از این ایالت هستند.

به گزارش خبرگزاری انکا، در پی نشتی نفت به داخل رودخانه مهم کانادا در ایالت ساسکاچوان و قطعی آب مصرفی شهر باتلفید شمالی، مسئولان این ایالت در حال آماده سازی شهر 35 هزار نفری پرینس آلبرت برای قطعی عرضه آب هستند.

سام فریس از مسئولان اداره آب این ساسکاچوان اعلام کرد که پرینس آلبرت، سومین شهر بزرگ این ایالت، بیشتر آب مصرفی خود را از رودخانه ساسکاچوان شمالی می گیرد و کارکنان این اداره در حال آماده شدن برای قطع جریان آب به داخل این شهر هستند.

فریس اعلام کرد که این شهر قصد تصفیه آب حوضچه های آب باران و دیگر ذخایر آبی خود را دارد و پیش بینی می کند که این فرایند هفت روز طول بکشد.

بیش از 200 هزار تا 250 هزار لیتر (52 و 65 گالن) نفت خام و مواد دیگر روز پنج شنبه (31 تیر ماه) از خط لوله هاسکی انرژی به داخل این رودخانه نشت پیدا کرد.

در پی این مشکل، شرکت هاسکی انرژی فعالیت خط لوله را متوقف کرد و حادثه نشتی را که حدود 40 کیلومتر از رودخانه را آلوده کرده بود تحت کنترل خود درآورد.

فریس اعلام کرد که مقامات شرکت در حال تصفیه آب مصرفی این منطقه هستند، زیرا ممکن است که ذخایر آبی پیش از قطعی کامل نشت نفت و بهبود آب، تمام شود.

وی پیش بینی می کند که نفت ممکن است اواخر روز یکشنبه (سوم مرداد ماه) یا صبح روز دوشنبه (چهارم مرداد ماه) به شهر پرینس آلبرتا برسد و تصریح کرد که مقدمات کار و آمادگیهای لازم در محل تقاطع دریای ساسکاچوان جنوبی و شمالی، جایی که شرکت آب این ایالت برای شهر ملفورت (در قسمت جنوبی پرینس آلبرت) و دیگر شهرهای اطراف آبرسانی می کند، انجام شده است.

کد خبر 265542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =