۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 265544
از سرگیری فعالیت تأسیسات گاز الجزایر

تأسیسات گاز تقنتورین الجزایر پس از حمله سال 2013 تولید کامل خود را از سر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تقنتورین در الجزایر، کامل اویس مدیر عامل پالایشگاه گاز تقنتورین روز شنبه ( 2 مرداد ماه ) گفت که این تأسیسات پس از حمله مرگبار شبه نظامیان در سال 2013، آماده بازگشت کامل تولید است.

اویس به رویترز گفت که تولید کامل در روزهای آتی شروع می شود و همه آزمایش های این تأسیسات با موفقیت صورت گرفته است.

شرکت دولتی انرژی الجزایر سوناتراک، بی پی و استات اویل از این تأسیسات در 1600 کیلومتری جنوب شرقی الجزیره، پایتخت الجزایر، بهره برداری می کنند.

به گفته مدیران این تأسیسات، میزان کنونی تولید روزانه آن حدود 16 میلیون متر مکعب در روز است که باید با آغاز به کار بخش سوم و نهایی این تأسیسات به 24 تا 25 میلیون مترمکعب برسد.

الجزایر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک و عرضه کننده عمده گاز به اروپا که اقتصاد آن به شدت به صادرات مواد هیدروکربری وابستگی دارد، به سختی برای افزایش تولید به منظور جبران کاهش قیمتهای نفت تلاش می کرده است.

در حمله ژانویه 2013 شبه نظامیان القاعده به این تأسیسات که ده ها کارگر به گروگان گرفته شد، 40 پیمانکار که عمدتا خارجی بودند، جان خود را از دست دادند.

اویس افزود: هزینه تعمیر این تأسیسات حدود 90 میلیون دلار بود و اکنون حدود 20 درصد 500 کارمند آن، شهروندان بیگانه هستند.

امنیت این تأسیسات اکنون به طور کامل به ارتش سپرده شده است که به صورت محسوس و آشکاری در اطراف این تأسیسات حضور دارد و مستقر شده است و برای رسیدن به این تأسیسات باید از چند پاسگاه ایست و بازرسی گذر کرد.

الجزایر پس از سرکوب شورش هایی که در دهه 1990 در این کشور آغاز شد، به یک شریک اصلی امنیتی غرب در منطقه شمال آفریقا تبدیل شده است.

با این حال امنیت در منطقه صحرایی جنوب این کشور به علت بی ثباتی های منطقه ای به ویژه در لیبی تهدید می شود که تنها 40 کیلومتراز تأسیسات  تیقنتورین فاصله دارد.

کد خبر 265544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =