دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 آماده دریافت گاز می شود

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی این فازها تا پایان امسال اظهارکرد: دومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 تا پایان مردادماه آماده دریافت گاز می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، علیرضا عبادی بامداد امروز (یکشنبه، سوم مردادماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از سکوی فاز 21 پارس جنوبی که عملیات نصب آن به دلیل بدی آب و هوا به تاخیر افتاد، افزود: به محض مساعد شدن شرایط جوی، سکوی فاز 21 در موقعیت خود نصب می شود.

وی با اشاره به این که باید برای نصب سکو شرایط جوی مساعد باشد، گفت: پس از نصب سکو عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی انجام می شود که برای این عملیات یک بازه 110 روزه در نظر گرفته شده است و مطابق برنامه، گاز این سکو  آذرماه به پالایشگاه ارسال می شود.

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 با بیان این که هم اکنون حفاری 11 حلقه چاه سکوی فاز 21 به پایان رسیده و آماده تولید است، اظهارکرد: با راه اندازی سکوی فاز 21، قادر خواهیم بود روزانه یک میلیارد فوت مکعب معادل 28.3 میلیون مترمکعب گاز از مخرن پارس جنوبی برداشت کنیم. 

عبادی همچنین درباره حفاری 11 حلقه چاه فاز 20 نیز گفت: حفاری این چاهها نیز در نیمه شهریورماه به پایان رسیده و آماده برداشت گاز می شوند.

وی پیشرفت کنونی سکوی فاز 20 را که ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز دارد را نیز 90 درصد اعلام کرد و افزود: طبق برنامه زمان بندی، این سکو نیز شهریورماه امسال آماده بارگیری و حمل به موقعیت خود در خلیج فارس می شود. 

عبادی پیشرفت پالایشگاه خشکی این فازها را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به چهار ردیف گازی آن، یادآور شد: هم اکنون ردیف نخست پالایشگاه فازهای 20 و 21 آماده دریافت گاز است و دومین ردیف نیز تا پایان مردادماه در مدار قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: برنامه ریزی انجام شده برای وارد مدار شدن ردیفهای گازی پالایشگاه به گونه ای است که بلافاصله پس از راه اندازی سکوها، آمادگی دریافت گاز و شیرین سازی آن را خواهیم داشت. 

سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اشاره به رعایت همه الزام های زیست محیطی در اجرای این طرح، افزود: همه واحدهای زیست محیطی آماده بوده و ردیفهای یک و دوم واحدگوگردزدایی مهرماه و ردیفهای سوم و چهارم نیز آبانماه وارد مدار خواهند شد. 

وی افزود: به این ترتیب پیش از ورود گاز ترش به پالایشگاه و عملیات شیرین سازی، عملا همه واحدهای زیست محیطی فازهای 20 و 21 آماده راه اندازی می شود. 

به گفته عبادی، فازهای 20 و 21 را کنسرسیومی متشکل از شرکتهای اویک پیمانکار بخش حفاری و ساخت پالایشگاه و شرکت تاسیسات دریایی پیمانکار بخش فراساحل و ساخت خط لوله اجرا می کنند. 

کد خبر 265545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =