فرآورش 1.6 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجرجم

شرکت پالایش گاز فجرجم در تیرماه امسال با وجود اجرای عملیات تعمیرات اساسی یک میلیارد و 650 میلیون مترمکعب گاز را فرآورش کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: امسال، برای نخستین بار تعمیرات اساسی دو واحد شیرین سازی بصورت همزمان در حال انجام است و در عین حال تولید گاز پالایشگاه و ارسال آن به خط لوله سراسری نیز براساس برنامه تعریف شده انجام می شود.
 
هادی هاشم زاده فرهنگ افزود: تیرماه امسال همچنین نزدیک به 600 هزار بشکه میعانات گازی تولید شده که پس از ذخیره در مخازن از طریق یک خط لوله برای بارگیری به پایانه صادراتی میعانات گازی این شرکت در بندر سیراف ارسال شده است.
 
وی، وجود این پایانه صادراتی را نیز برای پالایشگاه بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: میعانات گازی شرکت از طریق این پایانه یا به کشورهای دیگر صادر می شود و یا بعنوان خوراک پتروشیمیها مورد استفاده قرار می گیرد.
 
هاشم زاده فرهنگ، همچنین به محصول ارزشمند گاز مایع بعنوان دیگر محصول این شرکت نیز اشاره و اظهار کرد: تیرماه امسال نزدیک به دو هزار تن گازمایع (LPG) در پالایشگاه فجرجم تولید شده است که این محصول نیز توسط تانکرهای حمل سوخت برای استفاده در مراکز مورد نیاز بارگیری می شوند. 
 
شرکت پالایش گاز فجرجم در شهرستان جم و شرقی ترین نقطه استان بوشهر واقع شده است و با هشت واحد تصفیه، ظرفیت فرآورش ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.
 
این شرکت ابتدا برای تصفیه گاز طبیعی با ظرفیت روزانه ٨٥ میلیون استاندارد مترمکعب طراحی شده بود و در سال ٧٩ با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه این مقدار به ١١٠ میلیون استاندارد مترمکعب در روز رسید.
کد خبر 265546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =