برداشت گاز ایران از پارس جنوبی به روزانه 540 میلیون مترمکعب می رسد

مدیرمهندسی نفت وگاز شرکت نفت وگاز پارس با اشاره به راه اندازی 6 سکوی پارس جنوبی تا پایان امسال، افزود: با راه اندازی این سکوها، تا پایان امسال، مجموع برداشت گاز ایران از مخزن مشترک پارس جنوبی به 530 تا 540 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، فرخ علیخانی، بامداد امروز ( یکشنبه، 3 مردادماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از سکوی فاز 21 پارس جنوبی که عملیات نصب آن به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاد، گفت: 

وی با بیان این که در میدان گازی پارس جنوبی باید 40 سکو نصب شود، افزود: سکوی فاز 21، بیست ویکمین سکوی پارس جنوبی است که با مساعد شدن شرایط جوی در موقعیت خود در پارس جنوبی نصب می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای نصب و راه اندزی 6 سکوی پارس جنوبی تا پایان امسال، اظهارکرد: سکوی 19A هفته گذشته در موقعیت خود نصب شد و با نصب سکوی 21 ، چهار سکوی دیگر شامل 18B، 17B، 19B و 20 نیز براساس برنامه زمان بندی در موقعیت خود نصب خواهند شد. 

علیخانی با بیان این که ایران در حال حاضر روزانه 415 تا 430 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می کند، اظهارکرد: با راه اندازی 6 سکوی پیش گفته حدود 100 تا 110 میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی اضافه می شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب با راه اندازی این سکوها تا پایان امسال در مجموع ظرفیت برداشت گاز ایران از مخزن مشترک پارس جنوبی به 530 تا 540 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

به گفته علیخانی در حال حاضر سه یارد خرمشهر ( شرکت تاسیسات دریایی) ، بوشهر ( صدرا) و بندرعباس ( ایزایکو و صف) ساخت سکوهای پارس جنوبی را انجام می دهند که همگی از زیرساختهای خوبی برای انجام این مهم برخوردار هستند.  

مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گازپارس با بیان این که استانداردهای رعایت شده از سوی پیمانکاران ایرانی در بخش فراساحل بالاست، ادامه داد: صنعت فراساحل ایران هم اکنون به بلوغ رسیده است و پیمانکاران ایرانی قادر به طراحی، ساخت سکوها و تحویل آنها به بهره بردار هستند که این امر حاکی از توانمندی متخصصان ایرانی در این بخش است. 

کد خبر 265556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =