فعالیتهای آرامکو از افت قیمت نفت تأثیر نگرفته است

فعالیت های سعودی آرامکو از قیمتهای پایین نفت متاثر نشده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، امین ناصر مدیر عامل شرکت دولتی نفت عربستان معروف به سعودی آرامکو گفت که تولید نفت وگاز طبیعی و فعالیت های حفاری این شرکت از قیمتهای نفت خام در سطح کنونی، تاثیر منفی نگرفته است.

وی در مراسم امضای قرارداد ساخت یک تاسیسات فرآوری و پالایش گاز نزدیک شهر جبیل در شرق عربستان، افزود که این کشور به عنوان بزرگ ترین صادر کنده نفت جهان، به تلاش برای حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت ادامه خواهد داد.

به گفته امین ناصر، سعودی آرامکو به سرمایه گذاری درازمدت در پروژه های نفتی ادامه خواهد داد و فروش نفت این کشور به کشورهای شرق آسیا در حال افزایش است.

وی افزود: آرامکو هنوز برای اجرای طرحهای عرضه اولیه سهام این شرکت تلاش و موضوع عرضه سهام خود را در یک بورس خارجی به همراه داخل عربستان، بررسی می کند.

مدیر عامل سعودی آرامکو افزود که شمار مشتریان آسیایی این شرکت در حال افزایش یافتن است.

عربستان سعودی به منظور حفظ سهم خود در بازارهای آسیایی نفت که بزرگ ترین بازار این کشور به شمار می رود، تقریبا به میزان بی سابقه ای نفت تولید می کند.

ناصر این سخنان را در مراسم امضا قرارداد برای ساخت تاسیسات گاز فراساحلی فضیلی با همکاری لارسن و توبرو هند بیان کرد که قرار است پس از تکمیل در پایان 2019، با ظرفیت روزانه دو میلیارد و 500 فوت مکعب، فعالیت کند.

به گفته ناصر، با شروع به کار این تاسیسات، کل ظرفیت روزانه فرآوری گاز آرامکو از 12 میلیارد فوت مکعب در سال گذشته (2015) به 18 میلیارد فوت مکعب تا سال 2020 خواهد رسید.

ناصر مدیرعامل سعودی آرامکو افزود که شرکت های انجی فرانسه و برق سعودی، یک نیروگاه در فضیلی خواهند ساخت و پروژه فضیلی روی همرفته بیش از 50 میلیارد ریال (13 میلیارد و 300 میلیون دلار)، هزینه خواهد داشت.

آرامکو قصد دارد تا پنج درصد سهام سعودی آرامکو را تاسال 2018 به فروش برساند.

شاهزاده محمد پسر ملک سلمان پادشاه عربستان پیش بینی کرد که ارزش سهام این شرکت از مرز دو تریلیون دلار فراتر برود.

کد خبر 265557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =