بیش از 5 میلیون بشکه نفت میدان آزادگان شمالی صادر شد

تولید نفت از میدان مشترک آزادگان شمالی از حدود 100 روز پیش آغاز و تاکنون بیش از پنج میلیون بشکه نفت تولیدی این میدان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، کرامت بهبهانی مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی صبح امروز (یکشنبه، سوم مرداد ماه) در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از این طرح توسعه ای در سایت میدان آزادگان شمالی حضور داشتند، با بیان این مطلب افزود: هدفگذاری تولید در فاز نخست توسعه میدان آزادگان شمالی 75 هزار بشکه در روز بوده که این میزان تولید محقق شده است.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) درباره فاز دوم توسعه این میدان مشترک گفت: این شرکت چینی باید طرح پیشنهادی خود را در این زمینه به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد و مذاکرات به این منظور ادامه دارد.

بهبهانی ذخایر نفت درجای آزادگان شمالی را 5.68 میلیارد بشکه عنوان کرد و افزود: با توجه به احتمال وجود ذخایر بیشتر نفت درجا تا حدود هفت میلیارد بشکه، این امکان وجود دارد که هدفگذاری تولید در فاز دوم توسعه این میدان مشترک تغییر کند.

به گزارش خبرنگار شانا، خبرنگاران حوزه نفت و انرژی با هدف بازدید از طرحهای توسعه ای غرب کارون امروز به سایت میدان مشترک آزادگان شمالی رفتند و از واحد فرآورش، اتاق کنترل و نیروگاه برق این طرح بازدید کردند.

کد خبر 265560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =