روزآمدکردن سیستم کنترل پالایشگاه اول پارس جنوبی اجرا شد

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از اجرای موفقیت آمیز مرحله‌ دوم عملیات روزآمدکردن (DCS (Delta V برای نخستین بار در کشور خبر داد.

عباس حمیدی با اعلام این مطلب به خبرنگار شانا گفت: با تلاش شبانه‌روزی متخصصان ابزاردقیق پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، آخرین مرحله‌ عملیات روزآمدکردن سیستمهای کنترل DCS با موفقیت اجرا و راه‌اندازی شد.
 
وی افزود: پروژه روزآمدکردن سیستمهای DCS پالایشگاه اول از سال 93 آغاز و به دلیل حساسیت بالا و پیچیدگی به سه بخش تقسیم شد.
 
حمیدی ادامه داد: بخش نخست مربوط به واحدهای آب، برق و بخار است که عملیات اجرایی و راه‌اندازی آن در سال 94 انجام شد و دو فاز دیگر شامل بخشهای کنترل فرآیند و تولید بخار که قسمت اعظم پروژه را شامل می‌شد در دوره‌ تعمیرات اساسی امسال به بهره‌برداری رسید.
 
وی تصریح کرد: این پروژه از دو جنبه علمی و عملی قابل بحث و بررسی است و با توجه به مهم بودن تولید پایدار گاز، برنامه ریزی و اجرای کار را با دشواریهای زیادی مواجه می کرد که خوشبختانه این فرآیند با هماهنگی مدیران ارشد پالایشگاه و برنامه‌ریزی دقیق علمی و فنی با کمترین زمان توقف محقق شد.
 
به گفته‌ وی، بهینه‌سازی و روزآمدکردن سیستم کنترل پالایشگاه گاز اول در نوع خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند نقطه‌ قوتی در سیستمهای کنترل دیگر بخشهای صنعت باشد.
 
این مقام مسئول به مهمترین دستاوردهای این پروژه اشاره و اعلام کرد: سازگاری سیستم جدید با آخرین فناوریهای این حوزه و در نتیجه رفع موانع تعمیر و نگهداری، بومی‌سازی دانش فنی این حوزه، طراحی سیستمهای DCS داخلی، رفع اشکالات موجود و بهینه شدن کنترل فرآیند، مقابله با شرایط تحریم و تلاش در جهت خودکفایی، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجه برای واحد پالایشگاهی و پیشگیری از خطرات حمله سایبری از مهمترین دستاوردهای این پروژه بشمار می رود.
 
رئیس واحد تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان اعلام کرد: حذف محدودیتهای کاری و عملیاتی و بهره‌گیری از ویژگیهای سیستمهای جدید نصب شده، پایداری تولید را در پالایشگاه دوچندان کرده و تنگناهای توقف سیستم و مشکلات تعمیراتی آن در زمینه‌ سیستم DCS که به نوعی مغز متفکر پالایشگاه بوده را مرتفع کرده است.
کد خبر 265565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =