توسعه روابط اقتصادی تهران -ایروان نیازمند سیاستگذاریهای هدفمند است

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که توسعه روابط اقتصادی میان ایران و ارمنستان به مکانیزمها و سیاستگذاریهای هدفمند از جمله تقویت اتاق مشترک بازرگانی نیاز دارد، گفت: همکاریهای اقتصادی 2 کشور را باید به گونه‌ای پیش برد که حضور مشترک در بازار سوم مورد توجه هر 2 طرف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران در ملاقات با مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران از آمادگی این کشور برای سرمایه‌ گذاری در حوزه های مختلف در ایران خبر داد.

سفیر ارمنستان در تهران در این دیدار با اشاره به امضای تفاهمنامه میان 2 کشور برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران، گفت: براساس این تفاهمنامه، همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت تهران در مهرماه امسال، نمایشگاه اختصاصی ارمنستان نیز برگزار می‌شود، در این نمایشگاه نزدیک به 100 بنگاه صنعتی و اقتصادی ارمنستان توانمندیهای خود را معرفی خواهند کرد.

وی افزود: سرمایه‌ گذاران ارمنی خارج از این کشور آمادگی حضور در بازار ایران و همکاری با بنگاههای اقتصادی را دارند و در این زمینه سفارت ارمنستان در تهران به دنبال آن است که طی همکاری با اتاق تهران، بسته‌ های سرمایه‌ گذاری در ایران را تهیه و در اختیار سرمایه‌ گذاران ارمنی قرار دهد.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این نشست با اشاره به روابط خوب سیاسی میان 2 کشور، گفت: 2 کشور از ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی مناسبی برخوردار هستند که در صورت شناسایی راههای همکاری، می‌توان مناسبات اقتصادی را نیز بسط و توسعه داد.

وی به حضور ارمنستان در اتحادیه اوراسیا اشاره کرد و افزود: همکاریهای اقتصادی 2 کشور را باید به گونه‌ای پیش برد که حضور مشترک در بازار سوم مورد توجه هر 2 طرف قرار گیرد.

خوانساری با بیان این که توسعه روابط اقتصادی میان 2 کشور به مکانیزمها و سیاستگذاریهای هدفمند از جمله تقویت اتاق مشترک بازرگانی نیاز دارد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاههای مشترک و نیز اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری میان 2 طرف را باید توسعه داد.

کد خبر 265596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =