دیپلماسی پارلمانی مکمل دیپلماسی رسمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی دیپلماسی پارلمانی را مکمل دیپلماسی رسمی خواند و گفت: در بسیاری از مواقع دیپلماسی های رسمی نیازمند رایزنی های پارلمانی است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی امروز (یکشنبه، سوم مردادماه) در مراسم تودیع و معارفه دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل مجلس، درباره کارآمدی بخش بین الملل مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فکر می کنم با حضور آقای امیر عبدالهیان نفس تازه ای به بخش بین الملل مجلس دمیده خواهد شد و امیدواریم کارهای بین المللی مجلس با یک شیب مثبت بیشتری جلو برود.

لاریجانی با بیان این که دیپلماسی پارلمانی مکمل دیپلماسی رسمی است، گفت: این دیپلماسی در همه جای دنیا جایگاه خاصی خود را دارد. در بسیاری از مواقع دیپلماسی های رسمی نیازمند رایزنی های پارلمانی هستند، بنابراین می بایست هم دیپلماسی پارلمانی را گسترش داد، هدفمند و پرمغز کرد تا از درون آن حرکت آغاز شود، لذا ساماندهی کار در امور بین الملل، تفکر و برنامه ریزی کردن و استفاده از نظرات خبرگان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: باید هیئت های پارلمانی با ماموریت روشن به سفر بروند و کار درست را سامان بدهند، بخش نرم افزاری کار اهمیت زیادی دارد. گروه های دوستی و کمیسیون های مختلف به سفر می روند، بنابراین اینکه از قبل برای هر بخش یک ماموریت ویژه در نظر گرفته شود، که افراد حامل یک فکر باشند و نتیجه این دیپلماسی به توسعه رسمی کشور کمک می کند.

مراسم تودیع و معارفه دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی امروز  (یکشنبه، پنجم مردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر 265599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =