پیشرفت 85 درصدی تعمیرات اساسی خط لوله دوم سراسری گاز

عملیات تعویض پوشش خط لوله دوم سراسری انتقال گاز با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی تداوم دارد.

به گزارش شانا، مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز با اعلام این خبر گفت: این پروژه نقش مهمی در ارتقای سطح حفاظت لوله در برابر خوردگی خارجی، افزایش طول عمر و ضریب ایمنی خط دارد.
 
علی نصیحت کن با بیان این که اجرای این عملیات در دو قطعه مختلف از کیلومتر صفر تا 5 و کیلومتر 5 تا 16 این خط درحال اجراست افزود: تعمیرات این خط لوله شامل عملیات حفاری، سندبلاست و رنگ آمیزی، در مجموع 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی عملیات درحال اجراست.
 
وی تاکید کرد: اجرای این عملیات با رعایت دقیق قوانین و مقررات اچ اس یی و اجرای دستورعملهای ایمنی انجام شده است.
 
نصیحت کن با اشاره به این که خط لوله دوم سراسری ظرفیت انتقال روزانه 80 میلیون مترمکعب گاز را برعهده دارد، گفت: انتقال پایدار و ایمن گاز یکی از رسالتهای مهم این منطقه بوده و لازم است تمام مراحل تعمیرات این خط لوله براساس آخرین پیشرفتهای روز دنیا اجرا شود.
 
وی اعلام کرد: باتوجه به برنامه های پیش بینی شده، تا پایان فصل تابستان بخش عمده ای از خط لوله دوم سراسری تعمیر و بازسازی خواهد شد.

منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز در بوشهر واقع شده و وجود بزرگترین پالایشگاههای گاز کشور (پارس جنوبی - فجر جم - پارسیان) در محدوده آن، این منطقه را به گلوگاه خطوط انتقال گاز بدل کرده است.

بر پایه این گزارش، به غیر از خط لوله اول سراسری که از بیدبلند در منطقه یک شرکت عملیات گاز شروع می شود، همه خطوط ١٠ گانه سراسری گاز از این خط عبور می کنند.

خط لوله 56 اینچ دوم سراسری به طول یکهزار و 39 کیلومتر از شهرستان کنگان در استان بوشهر آغاز و تا استان قزوین تداوم دارد و هشت ایستگاه تقویت فشار گاز وظیفه تقویت فشار گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.

 

کد خبر 265600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =