برداشت نفت از یاران شمالی به 40 هزار بشکه در روز می رسد

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی با اشاره به تحقق برداشت روزانه 30 هزار بشکه ای نفت از این میدان تا پایان شهریورماه امسال، گفت: با توجه به نتایج مطالعات اخیر امکان افزایش 10 هزار بشکه ای برداشت روزانه نفت این میدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، آرش باقرزاده عصر امروز ( یکشنبه، سوم مردادماه)  در سایت میدان یادآوران و در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: افزایش 10 هزار بشکه ای تولید نفت از میدان یاران شمالی هم اکنون در حد مطالعه است و در صورت نهایی و قطعی شدن این مطالعات، امکان پیگیری این افزایش تولید از طریق تعریف فاز جدید توسعه یا ادامه افزایش تولید در ادامه تولید کنونی وجود دارد. 

وی تصریح کرد: در صورتی که این موضوع قطعیت یابد، قرارداد افزایش تولید 10 هزار بشکه ای از میدان یاران شمالی با پیمانکار فعلی طرح که شرکت توسعه نفت وگاز پرشیاست، امضا می شود.

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی با بیان این که طرح توسعه میدان یاران شمالی پروژه ای 100 درصد ایرانی است، تصریح کرد: پیمانکار بیع متقابل این طرح عملکرد قابل قبولی داشت به طوری که این پروژه در سال 93 از پیشرفت 31.5 درصدی و در سال 94 از پیشرفت 42 درصدی برخوردار شد که در نوع خود رکوردی بی سابقه است. 

باقرزاده با بیان این که هم اکنون پیشرفت پروژه به 89 درصد رسیده است، ادامه داد: بخش نفت این پروژه تا پایان شهریورماه تکمیل می شود و پیش بینی می کنیم بخش گاز نیز تا اواخر پاییز نهایی و تکمیل شود. 

به گفته وی، هم اکنون کار احداث خطوط لوله، خط لوله صادراتی و چاهها تکمیل شده است و برداشت از این میدان مشترک تا پایان شهریورماه به 30 هزار بشکه در روز می رسد. 

باقرزاده با اشاره به این که از مجموع 21 کالای دیرتحویل پروژه 16 کالا تحویل و نصب شده است، اظهارکرد: در این پروژه هزار و 700 نفر مشغول فعالیت هستند که از این میان 740 نفر در بخش فرآورش کار می کنند. 

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی با اشاره به عمکرد بسیار خوب طرح توسعه این میدان در زمینه محیط زیست، ادامه داد: این طرح تنها طرحی است که از خدمات مشاور محیط زیست استفاده می کند.

کد خبر 265624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =