ثبت 49 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در آزادگان شمالی

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی از ثبت 49 میلیون نفر ساعت کار بدون منجر به حادثه فوتی یا نقص عضو در این طرح توسعه ای خبر داد و گفت: این رکورد در نوع خود بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار شانا، کرامت بهبهانی عصر امروز ( یکشنبه، سوم مردادماه) در سایت میدان یادآوران و در جریان یک نشست خبری، با بیان این مطلب، افزود: همه الزام های زیست محیطی در طرح توسعه میدان آزادگان شمالی رعایت شده است به طوری که این طرح موفق به اخذ تاییدیه از سوی معاونت انسانی سازمان محیط زیست کشور شده است. 

وی به تشریح جزئیات فعالیتهای صورت گرفته در فاز نخست توسعه میدان آزادگان شمالی پرداخت و گفت: 290 هزار مترمکعب خاکبرداری، 155 هزار مترمکعب بتن ریزی و 231 هزار متر حفاری از جمله اقدام های انجام شده در این طرح بوده و برای هر حلقه چاه چهار هزار تا 4100 متر حفاری انجام شده است. 

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی با اشاره به پایان حفاری 58 حلقه چاه توسعه ای این میدان مشترک، اظهارکرد: این 58 حلقه چاه در 21 بستر حفاری شده است، به طوری که در هریک از بسترهایی که برای چاه تعریف شده بود یک تا 6 حلقه چاه حفاری شده است. 

وی افزود: ذخایر نفت درجای این میدان 5.68 میلیارد بشکه برآورد می شود و پیش بینی های ما نشان می دهد امکان دارد مقدار این ذخایر نفت درجا بالغ بر هفت میلیارد بشکه باشد. 

بهبهانی تصریح کرد: در مطالعات تحت الارضی میدان آزادگان شمالی از سیستمهایی برای کمپرسورها و پمپها استفاده شده است که مصرف انرژی را به حداقل می رساند. 

خبرنگاران حوزه نفت و انرژی صبح امروز  از طرحهای توسعه غرب کارون شامل میدانهای آزادگان شمالی، یاران شمالی، یادآوران و دکل ان دی سی 111 شرکت حفاری شمال که در میدان آزادگان جنوبی درحفاری چاه توصیفی است، بازدید کردند. 

خبرنگاران در بازدید از میدان آزادگان شمالی در جریان فعالیت کارخانه فرآورش، اتاق کنترل  و نیروگاه برق این طرح توسعه ای قرار گرفتند. 

اتاق کنترل طرح توسعه میدان آزادگان شمالی مجهز به پیشرفته ترین فناوریهای روز است و نیروگاه برق این طرح توسعه ای نیز روند فعالیتها را به نحوی مدیریت می کند که حتی امکان یک لحظه توقف در برداشت نفت از این میدان وجود ندارد. 

کد خبر 265625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =