حجم صادرات ایران 62 درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی سه ماه نخست امسال، در مجموع 13 میلیون و 477 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و 20میلیون و 360هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شده است که این امر نشان می‌دهد میزان صادرات کشور در سه ماه نخست امسال 62 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان گفت: از مجموع کالاهای صادر شده، میزان یک میلیون و 643 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان 471 هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شدند.

وی با اشاره به این که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 7 درصد و سهم دریا 93 درصد است، افزود: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 60 درصدی فعالترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود، پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 14 و 11 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

مداح تصریح کرد: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در 3 ماه اول سال 95، مرز بازرگان با 22 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با 20 درصد و آستارا با 11 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری همچنین اعلام کرد: در 3 ماه ابتدای امسال، بیشترین تردد ورودی به ترتیب از مرزهای بازرگان با 65 درصد، میرجاوه با 12 درصد و آستارا با 10 درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین تردد خروجی به ترتیب از مرزهای بازرگان با 23 درصد، میلک با 19 درصد و دوغارون با 8 درصد بوده است.

کد خبر 265638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =