۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 265639
ماهشهر فردا میزبان ابتکار خواهد بود

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) فردا (سه شنبه، پنجم مرداد ماه) میزبان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاطت محیط زیست است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست فردا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سفر پرمشغله ای را خواهد داشت و قرار است با حضور وی ساخت و بهره برداری از چند طرح محیط زیستی به طور رسمی آغاز شود.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه پساب مجتمع پتروشیمی بندر امام به عنوان یکی از بزرگترین تصفیه خانه های صنعتی کشور که با 40 هزار متر مکعب در روز فعالیت خواهد کرد، نخستین طرحی خواهد بود که معاون رئیس جمهوری از آن بازدید می کند.

دومین طرح محیط زیستی منطقه نیز در مجتمع پتروشیمی بندر امام  رقم خواهد خورد و قرار است که بزرگترین طرح زیست محیطی و فرآیندی صنعت پتروشیمی باشد.

بر اساس این گزارش،  قرار است واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور از مدار تولید خارج  شود و جیوه از فرآیند این واحد حذف و فرآیند غشایی «ممبراین» جایگزین آن می شود.

با کلید خوردن این طرح و حذف جیوه از فرآیند تولید در این شرکت پتروشیمی، آسمان، زمین و آب‌های منطقه با آلودگی‌های ناشی از این ماده خداحافظی خواهند کرد.

بهره برداری از سامانه تصفیه خانه پساب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر ابتکار به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

امضای تفاهمنامه تاسیس باغ موزه طبیعی پتروشیمی در ماهشهر با حمایت شرکت نوید زر شیمی برنامه دیگری است که در سفر معاون رئیس جمهوری  قرار است امضا شود.

کد خبر 265639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =