۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 265649
ادامه نشت نفت به داخل رودخانه مهم کانادا

در پی نشت نفت تأسیسات هاسکی انرژی به داخل رودخانه ساسکاچوان کانادا که از چهار روز گذشته آغاز شد، مسئولان این شرکت توانستند 40 درصد از این نشتی را پاکسازی کنند، اگرچه نشتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان شرکت هاسکی انرژی روز یکشنبه (سوم مرداد ماه) اعلام کردند که پس از چهار روز نشت نفت از تأسیسات این شرکت به رودخانه ساسکاچوان شمالی کانادا، تا کنون دست کم 40 درصد از مجموع میزان نشتی که هزار و 572 بشکه بوده را پاکسازی کردند، اما این نشت هنوز ادامه دارد و آب آشامیدنی مناطقی که از این رودخانه تغذیه می شوند را تهدید می کند.

نشت نفت خام سنگین و دیگر مواد نفتی از خط لوله تأسیسات ساسکاچوان متعلق به شرکت هاسکی انرژی به داخل رودخانه ساسکاچوان شمالی از روز پنج شنبه هفته گذشته (31 تیر ماه) آغاز شد.

مقامات دولتی ایالت ساسکاچوان در تماس تلفنی خود به گزارشگران اعلام کردند که آنها به ساخت پنج تیرک برای مهار نشتی اقدام کردند و همچنان در حال همکاری با شرکت هاسکی و دولت فدرال برای فرایند پاکسازی هستند.

هاسکی اظهار کرد که فعالیت پاکسازی در محل نشتی به اتمام رسیده است، اما این شرکت و مقامات مسئول این ایالت هیچ زمان قطعی برای توقف کامل این مشکل ارائه نکرند.

این شرکت از کشته شدن یک پرنده و مسموم شدن سه مورد دیگر خبر داد.

دلیل این نشت هنوز مشخص نشده است و برخی از ساکنین، این نشتی را ابتدا در فاصله 300 متری از رودخانه مشاهده کردند، اما برخی دیگر این فاصله را 600 متر اعلام کردند.

مل دووال، سخنگوی این شرکت گفت: ما در زمان مناسب دلیل این نشت را پیدا خواهیم کرد.

سام فریس، مأمور اداره آب این ایالت اعلام کرد که آب شهر باتلفورد شمالی که از این رودخانه تغذیه می کند، به دلیل این نشتی قطع شد و این شهر در این مدت از ذخایر آبی خود استفاده می کرده؛ اما این ذخایر محدود بوده است و مسئولین این منطقه به دنبال پیدا کردن منبع جایگزین دیگری برای مصرف آب هستند.

کد خبر 265649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =